آفتاب

رئیس جمهور مصر حل سریع بحران سوریه را خواستار شد

رئیس جمهور مصر حل سریع بحران سوریه را خواستار شد

«عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر در دیدار با «الکساندر لاورنتیف» فرستاه ویژه پوتین به سوریه حل سریع بحران سوریه و احترام گذاشتن به گزینه های مردم این کشور را خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر حل سریع بحران سوریه را که ضامن حفظ موجودیت دولت و موسسات ملی و همچنین تمامیت ارضی این کشور است، خواستار شد.

السیسی در دیدار با «الکساندر لاورنتیف» فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه به سوریه که در قاهره انجام شد بر ضرورت انجام تلاش های منطقه ای و بین المللی بیشتر برای پیشبرد روند سیاسی در سوریه و عدم هدر دادن زمان بیشتر برای حل بحران این کشور تاکید کرد.

رئیس جمهور مصر همچنین بر تقویت مشارکت گروه های ملی در روند مذاکرات سوریه و احترام گذاشتن به گزینه های مردم این کشور تاکید کرد.

«علاء یوسف» سخنگوی رسمی ریاست جمهوری مصر اعلام کرد که فرستاده پوتین به سوریه در این دیدار بر اهمیت نقش مصر در حل بحران سوریه و تقویت امنیت و ثبات در منطقه تاکید کرده است.

سخنگوی رسمی ریاست جمهوری مصر گفت: در این دیدار تلاش های منطقه ای و بین المللی برای نابودی گروه تروریستی داعش مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفته و دو طرف بر مخالفت کامل با تمام انواع تروریسم در منطقه و ضرورت توقف منابع مالی و تسلیحاتی آن تاکید کردند. دو طرف همچنین بر عدم اجازه به هیچ طرفی برای سوء استفاده از بحران سوریه و اوضاع متشنج منطقه برای تحقق منافع سیاسی تنگ نظرانه تاکید نمودند.

کد N1081537

وبگردی