آفتاب

عمر البشیر به دنبال امضای توافقنامه‌ صلح با مخالفان

عمر البشیر به دنبال امضای توافقنامه‌ صلح با مخالفان

رئیس جمهوری سودان ابراز اطمینان کرد با مردم سودان به راه‌حل‌های توافقی که همه اقشار این کشور را راضی نگه دارد دست یافته و در این مورد به نتایج دیدار غیرمستقیم هیات دولت و جنبش آزادیبخش خلق سودان در شمال این کشور در آدیس آبابا استدلال کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، عمر البشیر، رئیس جمهوری سودان در جریان سخنرانی روز جمعه خود در ایالت "دریای سرخ" سودان که از سوی شبکه تلویزیونی "الشروق" این کشور پخش شد، اعلام کرد: کنفرانس گفتگوی ملی به 50 درصد مسایل سودان که از سوی دو طرف مطرح شده بود، فیصله داد و انتظار می‌رود تمامی موضوعات ظرف دو روز آتی مورد توافق قرار گرفته و سندی که پایه قانون اساسی دائمی کشور است، حاصل شود.

بشیر در این سخنرانی خطاب به مردم سودان با تاکید بر اینکه گفتگوی ملی از هرگونه ابعاد خارجی کاملا به دور است، گفت: تمامی جناح‌های سیاسی مسئول عدم دستیابی کشور به قانون اساسی دایمی پس از گذشت بیش از 60 سال از استقلال این کشور هستند.

رئیس جمهور سودان با اشاره به اینکه در طرح گفتگوی سودان تمامی موضوعات و نظرات برای حل مشکلات اساسی کشور مطرح می‌شوند، ‌ضمن تکذیب قصد حزبش –کنگره ملی- برای تسلط بر قدرت، اظهار داشت: شورا پایه حکمرانی در کشور است.

بشیر ابراز اطمینان کرد با مردم سودان به راه‌حل‌های توافقی که همه اقشار این کشور را راضی نگه دارد دست یافته و در این مورد به نتایج دیدار غیرمستقیم هیات دولت و جنبش آزادیبخش خلق سودان در شمال این کشور به رهبری یاسر عرمان در شهر آدیس آبابا استدلال کرد.

وی این نتایج را تقویت‌کننده راه دستیابی به صلح دایم در سودان دانست و گفت: همه ما بر این باوریم که مردم سودان خودشان بدون هیچ واسطه‌ای و به دور از جنجال رسانه‌ها بهتر می‌توانند به راه‌حل‌های عقلانی چه بسا برای اولین بار به راه‌حل‌هایی سازنده برای مشکلات خود برسند.

انتهای پیام

کد N1081188

وبگردی