آفتاب

حمایت صریح اسقف اعظم مسیحیان لبنان از نامزدی فرنجیه برای ریاست‌جمهوری

حمایت صریح اسقف اعظم مسیحیان لبنان از نامزدی فرنجیه برای ریاست‌جمهوری

اسقف اعظم مسیحیان مارونی لبنان بار دیگر از فراکسیون‌های سیاسی و پارلمانی خواست تا در مورد طرح سعد حریری برای انتخاب سلیمان فرنجیه به عنوان رئیس جمهوری این کشور و پایان دادن به خلأ در پست ریاست جمهوری در لبنان به توافق نظر برسند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، مار بشاره‌ پطرس راعی، اسقف اعظم مسیحیان مارونی لبنان در سخنانی تصریح کرد، وظیفه نهاد سیاسی این است که امنیت تمامی شرایط و اوضاع قانونگذاری، قوه مجریه، وضعیت اقتصادی، اداری و امنیتی را برقرار سازد.

وی افزود: وظیفه فراکسیون‌های سیاسی و پارلمانی این است که از طرح جدید در مورد انتخاب رئیس جمهور بر اساس قانون اساسی و در راستای اجرای روند دموکراتیک حمایت کنند و این فراکسیون‌ها در این طرح جدی را مورد بررسی قرار دهند که از حمایت بین‌المللی برخوردار است تا به یک تصمیم ملی در مورد آن دست یابند و رئیس جمهوری کشور را انتخاب کنند.

راعی گفت: از امروز به بعد، نمی‌توان این بی‌توجهی را پذیرفت، چرا که این بی‌توجهی و سهل انگاری به تخریب کشور و نهادها و توانایی‌های آن می‌انجامد و باعث می‌شود لبنان در جامعه بین‌الملل در حاشیه قرار بگیرد.

در همین حال، پطرس حرب، وزیر ارتباطات لبنان تصریح کرد که طرح سعد حریری برای کاندیداتوری فرنجیه همچنان مطرح است و این طرح تلاشی جدی برای شکستن حلقه بسته روند انتخاب رئیس جمهور در لبنان است.

سعد حریری، رهبر جریان المستقبل لبنان و نخست وزیر پیشین این کشور اخیرا با حمایت برخی از طرف‌های بین‌المللی طرحی را ارائه داد که بر اساس آن، سلیمان فرنجیه، رهبر جریان المرده لبنان به عنوان رئیس جمهور انتخاب و خود سعد حریری نیز به عنوان نخست وزیر تعیین می‌شود.

انتهای پیام

کد N1081163

وبگردی