آفتاب
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

انحلال سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان، فعلا به صلاح نیست

انحلال سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان، فعلا به صلاح نیست

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس درباره احتمال حذف و انحلال سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان گفت: تا زمانی که شرایط خود کنترلی، رویکرد مکانیزیم عرضه و تقاضا و همچنین فضای رقابتی در اقتصاد کشور وجود نداشته باشد، حذف سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان، به صلاح کشور نیست.

محمدرضا پورابراهیمی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کویرگفت: گستره فعالیت وزارتخانه صنعت و معدن و تجارت از یک محدوده بسیار فراتر از توان یک سازمان و یا وزارتخانه است.

وی تصریح کرد: دولت پیشنهاد کرده است بخشی از حوزه وظایف بازرگانی و تجارت در مجموعه وزارت اقتصاد و دارایی قرار گیرد که باید مجلس شورای اسلامی در این زمینه بررسی‌های لازم را انجام دهد.

پورابراهیمی با بیان اینکه می‌توانیم در میان مدت و بلند مدت، با ایجاد یک شرایط رقابتی در اقتصاد کشور، از وجود چنین سازمان‌های برای حمایت از مصرف کننده کمتر استفاده کنیم نیز گفت: به دلیل شرایط اقتصادی ایران و حضور دولت در اقتصاد و همچنین نبود یک فضای رقابتی و ... انحلال این سازمان در شرایط فعلی مناسب نیست.

وی درباره طرح ادغام وزارت نفت و نیرو و ایجاد وزارتخانه انرژی نیز به ایسنا گفت: بخش عمده‌ای از این طرح مورد قبول مجلس است زیرا باعث یکپارچه شدن برخی تصمیمات پراکنده در این دو وزارتخانه خواهد شد و کمک می کند که بتوانیم با توجه به قیمت تمام شده سوخت‌های فسیلی در کشور، به سمت تولید انرژی های پاکی برویم که تا به امروز به دلیل جدا بودن این ساختار در کشور، این موضوع عملیاتی نشده است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از بخش‌های جدی که در این طرح در سال‌های اخیر مورد دغدغه نمایندگان بوده است، موضوع منابع آبی بوده است زیرا در پیشنویس این طرح، قرار است این موضوع به برخی سازمان‌ها همچون سازمان محیط زیست واگذار شود که به دلیل اهمیت، مورد نگرانی و سوال نمایندگان قرار گرفته است.

انتهای پیام

کد N1081043

وبگردی