آفتاب

الزعبی: اظهارات وزیر خارجه قطر، بیانگر حمایت دوحه از تروریسم است

الزعبی: اظهارات وزیر خارجه قطر، بیانگر حمایت دوحه از تروریسم است

وزیر اطلاع رسانی سوریه اظهارات اخیر وزیر خارجه قطر را دلیلی واضح بر حمایت دوحه از تروریسم دانست و گفت: اگر قرار باشد کسی به خاطر وقایع سوریه محاکمه شود آن افراد العطیه، دوحه و اربابانشان در عربستان و ترکیه هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، عمران الزعبی، وزیر اطلاع رسانی سوریه در واکنش به ادعاهای خالد العطیه، وزیر خارجه قطر مبنی بر حمایت سوریه از گروه‌های تروریستی گفت: اگر العطیه منطقی را که پشت حمل سلاح توسط برخی افراد علیه دولت سوریه است، درک نمی‌کند پس باید از اربابانش در سازمان اطلاعات قطر و اربابانش در کشورهای غربی بپرسد تا برای وی روشن کنند که مشکلشان با دولت سوریه آرمان‌های ملی و میهنی مردم این کشور و این مسئله است که آن‌ها هیچ روزی مثل قطر ذلیل و تابع کسی نبوده و نخواهند بود.

وی افزود: کاملا واضح است که دفاع العطیه از تروریسم نه تنها دست داشتن دوحه در اقدامات تروریستی بلکه پافشاری‌اش بر ادامه حمایت از تروریسم را نشان می‌دهد.

الزعبی تصریح کرد: اگر قرار باشد کسی به دلیل آنچه که در سوریه رخ داده، محاکمه شود تنها العطیه، دوحه و اربابانشان در عربستان و ترکیه هستند.

وی گفت: العطیه و عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان در اظهاراتشان بیشتر شبیه به نمایش سایه بازی هستند. مردم را می‌خندانند اما در عین حال مردم پیش خود می‌گویند چقدر این دو احمق هستند.

وزیر خارجه قطر روز جمعه در جمع خبرنگاران پس از دیدار با سرگئی لاوروف، همتای روسی‌اش نظام سوریه را به حمایت از گروه‌های تروریستی متهم کرد.

انتهای پیام

کد N1080929

وبگردی