آفتاب

شکست النصره در حمله به شهرک استراتژیک "باشکوی" در حلب

شکست النصره در حمله به شهرک استراتژیک "باشکوی" در حلب

ارتش سوریه در ادامه پیشروی‌هایش، حمله گسترده تروریست‌های مسلح به شهرک استراتژیک "باشکوی" در حومه شمالی حلب را ناکام گذاشت و تعداد زیادی از رهبران جبهه النصره را ازپای درآورد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری المیادین، حمله گسترده جبهه النصره به شهرک "باشکوی" در حومه شمالی حلب که از یک سال پیش ارتش سوریه آن را آزاد کرده، بزرگترین و شدیدترین حمله‌ای بود که این شهرک به خود دیده‌ است.

بنا به گزارش منابع محلی، ارتش سوریه با هدف قرار دادن خودروهای گروه‌های مسلح، تعداد زیادی از آن‌ها را از پای درآورده و مانع رسیدنشان به ایست‌های بازرسی ارتش در اطراف این شهرک شد.

ارتش سوریه همچنین دو تانک متعلق به تروریست‌ها را نیز هدف قرار داد که به منهدم شدن این تانک‌ها و کشته شدن افراد داخل آن منجر شد.

به گفته منابع، ابومحمد رستم، یکی از مسئولان میدانی "جبهه النصره" طی این عملیات کشته شد.

شهرک باشکوی ظرف دو ماه اخیر هدف اصلی النصره بوده چراکه دروازه اصلی حومه شمالی حلب محسوب می‌شود.

این شهرک طی دو ماه اخیر در معرض چهار حمله قرار گرفت. باشکوی مرکز مهمی در عمق حومه شمالی حلب برای ارتش سوریه محسوب می‌شود که از شمال به شهرک رتیان، مرکز اصلی جبهه النصره در حومه شمالی حلب می‌رسد و شش کیلومتر با روستاهای شیعه نشین "نبل" و "الزهراء" فاصله دارد. همچنین مرکز دفاعی ارتش سوریه در "حندرات" است که نزدیکترین جبهه به شهر حلب است.

به نظر می رسد که تکرار حمله النصره به این شهرک با هدف قطع مسیر پیشروی ارتش سوریه به سمت "البریج" صورت گرفته که در صورت این پیشروی امکان شکستن محاصره مناطق شرقی حلب را به ارتش خواهد داد.

از سوی دیگر یگان‌های ارتش سوریه به تجهیزات استفاده از سلاح‌های شیمیایی و تجهیزات پزشکی وابسته به گروه‌های مسلح در حومه شمالی لاذقیه دست یافتند.

به گفته یکی از فرماندهان سوری تروریست‌ها قصد داشتند دست به حملات با سلاح های شیمیایی بزنند و دولت سوریه را به استفاده از این سلاح ها متهم کنند.

ارتش سوریه طی عملیات خود در حومه شمالی لاذقیه بیمارستانی را کشف کرد که به نظر می‌رسد بیمارستان مرکزی تروریست‌ها در این منطقه بوده و عملیات جراحی در آنجا انجام شده است.

کشف تجهیزات استفاده از سلاح‌های شیمیایی در پایگاه شورشیان در لاذقیه

انتهای پیام

کد N1080895

وبگردی