آفتاب

قانون جدید و جنجالی ضد تروریسم چین فردا تصویب می‌شود

قانون جدید و جنجالی ضد تروریسم چین فردا تصویب می‌شود

به‌رغم انتقادات آمریکا از مفاد سایبری و نگرانی‌های حقوق بشری، پارلمان چین فردا (یکشنبه) قانون جنجالی ضد تروریسم جدید را تصویب می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، پیش‌نویس این قانون از شرکت‌های فناوری می‌خواهد تا راه نفوذ بر روی محصولاتشان بگذارند و یا اطلاعات حساس از جمله کلیدهای رمزگذاری را به دولت پکن ارائه کنند. همین امر موجب اعتراض برخی از گروه‌های تجاری غربی هم شده است.

باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا گفته است که نگرانی درباره این قانون را مستقیما در دیدار با شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین مطرح کرده بود. کنگره ملی خلق چین در بیانیه‌ کوتاهی گفته است که روز یکشنبه کنفرانسی مطبوعاتی برای توضیح در مورد این قانون برگزار می‌شود که به دنبال پایان تازه‌ترین جلسه قانونگذاری پارلمان چین خواهد بود.

پارلمان چین لایحه پیشنهادی حزب حاکم کمونیست را نه به چالش کشید و نه بر سر راه آن مانع تراشی کرد و همین امر نشان می‌دهد که این لایحه قطعا تصویب می‌شود. وزارت امور خارجه آمریکا نگرانی خود را از این قانون ابزار کرده و گفته است که تهدیدهای این قانون برای مبارزه با تروریسم بسیار بیشتر ازمنفعت‌های آن است. وزارت خارجه چین هم در پاسخ گفته است که شرکت‌های فناوری نباید هراسی داشته باشند و آمریکا هم حق دخالت ندارد.

انتهای پیام

کد N1080871

وبگردی