آفتاب
رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست الیگودرز:

منطقه شکار و صید ممنوع قالی‎کوه به حفاظت شده تبدیل شود

منطقه شکار و صید ممنوع قالی‎کوه به حفاظت شده تبدیل شود

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست الیگودرز گفت: منطقه شکار و صید ممنوع قالی‎کوه باید به حفاظت شده تبدیل شود.

«اصغر بلکی‎وند» در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه لرستان، اظهار کرد: منطقه شکار و صید ممنوع قالی‎کوه الیگودرز با وسعت 114 هزار و 654 هکتار به‌عنوان منطقه شکار و صید ممنوع تحت مدیریت اداره حفاظت محیط‌زیست این شهرستان قرار دارد.

وی تصریح کرد: این منطقه پس از اشترانکوه با ارتفاع 4080 متر بلندترین قله استان بوده که حتی در فصل تابستان نیز دارای برف و جزو کانون‎های آبگیر دائمی است. این منطقه از نظر تقسیمات پوشش گیاهی جزو منطقه رویشی زاگرس است و گونه‎های گیاهی متنوع زیادی در آن رویش دارند.

بلکی‎وند با بیان این‌که گونه‎های جانوری مهم این منطقه شامل کل و بز، خوک وحشی، گربه وحشی و... است، افزود: این منطقه پتانسیل تبدیل شدن به منطقه حفاظت شده را دارد و هم‌اکنون مکاتباتی برای تسریع ارتقا این منطقه انجام شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست الیگودرز سازمان‎های مردم نهاد را یکی از پتانسیل‎های مهم برای حفاظت محیط‌زیست دانست و خاطرنشان کرد: در همین راستا برای استفاده بهتر از این ظرفیت، قرار است در شهرستان خانه تشکل‎های زیست‌محیطی ایجاد شود که نماینده این شهرستان در مجلس شورای اسلامی آن را تصویب کرده است.

انتهای پیام

کد N1080803

وبگردی