آفتاب
امیرحسین انصافی به مهر گفت:

معضلات زندگی در «یک نوکر و دو ارباب»/ در محراب نمایش سنتی ببینید

معضلات زندگی در «یک نوکر و دو ارباب»/ در محراب نمایش سنتی ببینید

بازیگر «یک نوکر دو ارباب» با اشاره به نقد اجتماعی که این نمایش مطرح می کند، گفت از این پس نمایش های آیینی و سنتی که به صورت پرتابل هستند در سالن کوچک تالار محراب به صحنه می‌روند.

امیرحسین انصافی بازیگر نمایش «یک نوکر و دو ارباب» درباره حضور در این اثر نمایشی که به تازگی اجرای خود را در تالار محراب آغاز کرده است، به خبرنگار مهر گفت: نمایش «یک نوکر و دو ارباب» در هفدهمین جشنواره نمایش های آیینی و سنتی به صحنه رفت و از ۳۰ آذرماه همزمان با شب یلدا اجرای خود را در سالن کوچک تالار محراب آغاز کرده است. من در این نمایش که کارگردانی آن برعهده نسیم یاقوتی است نقش مرشد را بر عهده دارم.

وی افزود: با کمک ابراهیم گله‌دارزاده مدیر تالار محراب قرار است از این پس نمایش های آیینی و سنتی که پرتابل هستند در سالن کوچک محراب به صحنه بروند. قبلا این پیشنهاد را به تماشاخانه سنگلج داده بودیم که اجراهای سنتی پرتابل به صورت محیطی در لابی این تماشاخانه اجرا شوند که میسر نشد اما خوشبختانه به همت آقای گله دارزاده قرار است این طرح در سالن کوچک محراب عملی شود که برای آن برنامه درازمدتی در نظر گرفته شده است.

انصافی درباره ویژگی های این نمایش توضیح داد: این اثر نمایشی تلفیقی از صندوق بازی و خیمه شب بازی است که هم در آن از عروسک نخی خیمه شب بازی و هم از عروسک دست‌کشی صندوق بازی استفاده شده است.

وی در پایان درباره مسایلی که در این اثر نمایشی مطرح می شود، گفت: اصولا نمایش های سنتی ایرانی مسایل و معضلات اجتماعی را مطرح می کنند. در این نمایش نیز قصه از جایی آغاز می‌شود که مبارک قصد ازدواج دارد اما بیکار است و کاری بلد نیست، مرشد برای مبارک کار پیدا می‌کند اما طمع و بازیگوشی مبارک کار دستش می‌دهد. تلاش شده در اجرای این اثر مشکلات جوانان از جمله ازدواج، بیکاری و دیگر مسایلی که باعث آسیب و نقصان آنها می شود، به نقد کشیده شود. در بداهه پردازی های مرشد و عروسک ها مشکلات اجتماعی را به زبان طنز بیان می‌کنیم.

»یک نوکر و دو ارباب» از ۳۰ آذر تا ۲۰ دی،‌ ساعت ۱۷ در سالن کوچک مجموعه تئاتر محراب روی صحنه می‌رود.

امیرحسین انصافی در این نمایش نقش مرشد را بازی می‌کند، ندا وفایی و حمیدرضا ذوالفقاری بازی‌دهندگان عروسک هستند و رامین عبداللهی و امیرحسین انصافی نوازندگی را به عهده دارند.

تالار محراب در خیابان ولی‌عصر، تقاطع خیابان امام خمینی واقع شده است.

کد N1080449

وبگردی