آفتاب
ابراهیمی‌ترکمان:

تحکیم همگرایی و پیوند اسلامی از اهداف ایران اسلامی است

تحکیم همگرایی و پیوند اسلامی از اهداف ایران اسلامی است

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در دیدار با رئیس جامعه مفتیان روسیه بر ضرورت توسعه همکاری‌های فی مابین دو کشور تأکید کرد و گفت: تحکیم همگرایی و پیوند اسلامی از اهداف ایران اسلامی است.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، ابوذر ابراهیمی‌ترکمان در سفر به روسیه که در آستانه فرارسیدن میلاد نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی(ص)انجام شد، به همراه حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قمی، معاون ارتباطات بین الملل دفتر مقام معظم رهبری(مدظله العالی) با شیخ راویل عین‌الدین، رئیس جامعه مفتیان روسیه در محل مسجد جامع مسکو دیدار و گفت‌وگو کرد.

ابراهیمی ترکمان، در این دیدار، گفت: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به منظور گسترش پرتو اسلام و تحکیم همگرایی و پیوندهای اسلامی به فعالیت می‌پردازد.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بر ضرورت توسعه همکاری‌های فیمابین دو کشور تأکید و آمادگی این سازمان را برای همکاری در حوزه فرهنگی و دینی با اداره مفتیان روسیه اعلام کرد.

آمادگی دولت روسیه برای همکاری با ایران اسلامی

راویل عین‌الدین، ضمن خیر مقدم به هیئت بلندپایه ایرانی به روابط مطلوب ایران و روسیه و همکاری‌های صورت گرفته از گذشته تاکنون بین جامعه مفتیان و رایزنی فرهنگی ایران در دوران دکتر سنایی و دکتر ابراهیمی اشاره کرد و خواستار توسعه روابط با توجه به رویکرد سیاسی دو کشور در حوزه فرهنگی و دینی شد.

وی همچنین، به برگزاری اجلاس مسلمانان کشورهای اروپایی و روسیه در لندن اشاره کرد و گفت: شرکت کنندگان این همایش به اتفاق با عنوان دولت اسلامی که امروزه تحت عنوان داعش شکل گرفته مخالفت کردند و لذا، دولت روسیه و جامعه مفتیان برای مقابله با آن، آماده همکاری با جمهوری اسلامی ایران است.

در این دیدار که مهدی سنایی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه حضور داشت، حجت‌الاسلام والمسلمین قمی به ملاقات ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه با مقام معظم رهبری(مدظله العالی) اشاره و بر ضرورت هم افزایی دو کشور برای مقابله با افراط گرایی به ویژه در حوزه قفقاز و آسیای میانه تأکید کرد.

بر اساس این گزارش، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قمی، معاون ارتباطات بین الملل دفتر مقام معظم رهبری(مدظله العالی) به همراه ابوذر ابراهیمی ترکمان، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در آستانه فرارسیدن میلاد نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) به منظور افتتاح مرکز اسلامی مسکو، وارد روسیه شدند.

انتهای پیام

کد N1080439

وبگردی