آفتاب
بذرپاش:

شاخص های مجلس مطلوب ملت با مجلس مطلوب دولت متفاوت است

شاخص های مجلس مطلوب ملت با مجلس مطلوب دولت متفاوت است

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی می گوید شاخص های مجلس مطلوب ملت با مجلس مطلوب دولت متفاوت است و معتقدیم مجلس آینده مجلس بهتری از مجلس فعلی خواهد بود.

‎به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مهرداد بذرپاش در حاشیه ثبت‌نام خود در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران مسقر در فرمانداری تهران با اشاره به آمار بالای ثبت‌نام کنندگان در انتخابات مجالس خبرگان و شورای اسلامی اظهار داشت: برای مجلس شورای اسلامی این آمار طبیعی است، اما برای خبرگان قدری محل تامل است.

‎وی ادامه داد: در مجلس هفتم نیز ما شاهد آمار بالایی از ثبت‌نام کنندگان بودیم، حتی میزان کسانی که تایید صلاحیت شده بودند نیز به همین میزان بالا بود که در نهایت در معرض نهایی انتخاب مردم قرار گرفتند.

‎بذرپاش همچنین تصریح کرد: تعداد ثبت‌نام کنندگان بسیار چشم‌گیر است و نشان می‌دهد که در جمهوری اسلامی دموکراسی وجود دارد و همه می‌توانند خود را عرضه کنند، اما حتما باید از مجاری قانونی عبور کنند.

‎نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد: کسانی که در صحنه انتخابات وارد می‌شوند حتما باید برای آینده کشور و بویژه مسائل اقتصادی برنامه داشته باشند، کشور در حال حاضر از لحاظ اقتصادی شرایط خوبی ندارد.

وی افزود: عموم کسانی که اصرار می‌کنند برای این مجلس برنامه جدی دارند در این شرایط خوب است که حضور پیدا کنند و مردم را از برنامه‌های خود آگاه نمایند.

‎بذرپاش در ادامه با بیان اینکه مجلس باید مجلس مطلوب ملت باشد و شاخص‌های مجلس مطلوب ملت با مجلس مطلوب دولت متفاوت است، تصریح کرد: دولت‌ها همیشه علاقه دارند که مجالسی تشکیل شود که همراه و سازگار با آنها باشد تا کمتر مورد نقد قرار گیرند. یکی از وظایف اصلی مجلس شان نظارتی آن است. دولت‌ها معمولا علاقه به نظارت‌گریزی دارند.

‎وی خاطرنشان کرد: بنده معتقدم که مجلس آینده از مجلس فعلی بهتر خواهد بود.

‎بذرپاش یادآورشد:شرایط آینده کشور شرایط خاصی است البته همیشه این شرایط خاص وجود دارد، اما به دلیل مسائل بین‌المللی و اینکه منطقه به مجمع‌الجزایر آدم‌کش‌ها تبدیل شده باید مجلسی مقتدر، شجاع به وجود بیاید که از کشور دفاع کند و تحت تاثیر دوقطبی‌های کاذب قرار نگیرد.

‎وی درباره نامه اخیر وزیرخارجه آمریکا به ظریف در خصوص تصویب قانون ویزا علیه ایران نیز گفت: تیم مذاکره کننده ما نیز این موضوع را قبول ندارند وقتی چیزی در کنگره به عنوان قانون تصویب و سپس توسط رئیس جمهور ابلاغ می‌شود دیگر دلیلی ندارد که وزیر امور خارجه یک کشور با نامه‌ای نسبت به این طرح واکنش نشان دهد.

‎نماینده تهران در مجلس تصریح کرد: یکی از ایرادات اصلی برجام این است که در آن طرف داور مشخص نیست. داور ما آژانس است و هر زمانی که از سوی ما تخطی صورت گیرد با سوت زدن خطا را به ما اعلام می‌کند.

‎بذرپاش یادآور شد: ما این پیش‌بینی را نسبت به بدعهدی آمریکا می‌کردیم اما می‌گفتند که شما نگران نباشید شما کثیرالشک هستید و این کاملا یقین است.

‎وی افزود: امیدواریم دوستان واقع‌بینانه‌تر صحنه را نظارت کنند و ما نیز باید در مقابل این اقدام، اقدامی متقابل انجام دهیم.

‎نماینده تهران در مجلس تاکید کرد: باید مکانیزیم‌های بازدارنده‌ای در مقابل تحرکات این‌چنینی اعمال کنیم وگرنه بازنده ما خواهیم بود.

‎انتهای پیام

کد N1080185

وبگردی