آفتاب
آیت الله آل هاشم در خطبه های نماز جمعه تبریز مطرح کرد:

نقش بی بدیل رهبری درخنثی کردن فتنه های دشمن/ضرورت حفظ وحدت درکشور

نقش بی بدیل رهبری درخنثی کردن فتنه های دشمن/ضرورت حفظ وحدت درکشور

تبریز – امام جمعه موقت تبریز با اشاره به فرارسیدن حماسه ۹ دی و با تاکید بر نقش بی بدیل مقام معظم رهبری در خنثی کردن فتنه های دشمنان گفت: مردم تبریز نیز در این حماسه پیشتاز بودند.

به گزارش خبرنگار مهر، نماز جمعه این هفته تبریز به امامت آیت الله سید محمدتقی آل هاشم امام جمعه موقت تبریز در مصلی اعظم امام خمینی(ره) این شهر و باحضور گسترده و باشکوه نمازگزاران تبریزی اقامه شد.

امام جمعه موقت تبریز با اشاره به فرارسیدن میلاد پیامبر اسلام(ص) وامام صادق(ع) و با تبریک این ایام که به هفته وحدت نامگذاری شده است، افزود: نامگذاری این روزهای عزیز به نام هفته وحدت یکی از یادگارهای ارزشمند امام خمینی(ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی است.

آیت الله آل هاشم با تاکید بر اینکه هفته وحدت زمینه ساز حفظ وحدت و انسجام بین مسلمانان شیعه و سنی شده است، ادامه داد: به واسطه این نامگذاری همه مسلمانان شیعه و سنی مثل برادر کنار هم ایستاده اند و برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی کوشش می کنند.

برچیدن فتنه سال ۸۸ بدون حضور ولایت فقیه ممکن نبود

وی سپس با اشاره به اینکه پیوند ملت و ولایت فقیه زیربنای عزت کشور است، گفت: این پیوند ناگسستنی است که نمونه آن حماسه تاریخی ۹ دی ۸۸ که مردم به خوبی از ولی فقیه حمایت کردند و دشمن را با شکست مواجه کردند.

امام جمعه موقت تبریز با تاکید بر اینکه برچیدن فتنه سال ۸۸ بدون حضور ولایت فقیه ممکن نبود، گفت: در این حماسه ما به خوبی نقش مقام معظم رهبری را در خنثی کردن نقشه های فتنه گران و دشمنان قسم خورده این انقلاب مشاهده کردیم.

وی با اشاره به اینکه در حماسه ۹ دی پیوند میان مردم و انقلاب تقویت شد، اظهار داشت: حماسه ۹ دی باعث تجلی میثاق امت با ولایت شد که بدون شک حضور مردم در صحنه ‌های مختلف نشانگر پیوند جدانشدنی مردم با ولایت فقیه است.

آیت الله آل هاشم سپس به نقش مردم آذربایجان و تبریز در حماسه ۹ دی اشاره کرد و ابراز داشت: تبریز در ۸ دی ۸۸ باز هم پیشتازی ‌اش را ثابت کرد و مردم پشت آیت الله مجتهد شبستری نماینده ولی فیه در استان، به خیابان ها آمدند و علیه فتنه گران راهپیمایی کردند.

دشمن به دنبال ایجاد تفرقه بین مردم است

وی با تاکید بر اینکه ضرورت دارد که در کشور همواره وحدت حفظ شود، گفت: وحدت رمز پیروزی است و درمقابل تفرقه هم زمینه ساز شکست است، برای همین هم دشمنان این کشور همواره برای ضربه زدن به اسلام و انقلاب به دنبال تفرقه افکنی بین مردم هستند.

امام جمعه موقت تبریز با اشاره به سالروز تاسیس نهضت سوادآموزی به فرمان حضرت امام(ره) اظهار داشت: به برکت این نهضت بسیاری از مردم بی سواد در سن های مختلف باسواد شده اند و ضرورت دارد از تلاشگران این عرصه تقدیر شود.

وی در ادامه با اشاره به مجاهدت‌های انقلابی شهید آیت ‌الله غفاری و با تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت این عالم فرزانه، افزود: شهید آیت ‌الله غفاری مدافع سرسخت حریم ولایت و اسلام بود به طوری که ایشان در زیر  شکنجه‌ های وحشیانه ساواک گفته بود دشمن خمینی کافر است.

آیت ‌الله آل هاشم سپس با اشاره به میلاد حضرت مسیح و با تبریک این ایام به مسیحیان کشور گفت: همه پیامبران دنبال ایجاد صلح و آرامش بین انسان‌ها بودند و من نیز میلاد حضرت عیسی مسیح پیامبر صلح و اخلاق را به مسیحیان تبریک می گویم.

 

کد N1080043

وبگردی