آفتاب

رژیم صهیونیستی دو جوان فلسطینی را به همکاری با داعش متهم کرد

رژیم صهیونیستی دو جوان فلسطینی را به همکاری با داعش متهم کرد

دستگاه امنیتی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که مقامات این رژیم دو جوان عرب را به همکاری با داعش و برنامه ریزی برای حمله به صهیونیست‌ها متهم کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از سایت شبکه خبری الجزیره، دستگاه امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شین‌بت) در بیانیه‌ای اعلام کرد که محمد حسن (20 ساله) از شهر الرینه و احمد سعایده (23 ساله) از شهر ام‌الغنم که در نوامبر گذشته بازداشت شده بودند، در ماه مه به ترکیه رفته و با یکی از اعضای داعش که قرار بوده به آنها برای عبور از مرز سوریه و پیوستن به داعش کمک کند، دیدار کرده‌اند.

شین‌بت مدعی است: آن دو پس از دیدار و گفتگو با برخی پناهجویان سوری در شهری مرزی، نظرشان در مورد رفتن به سوریه تغییر کرده و تصمیم گرفتند که به اسرائیل بازگردند. گمان می‌رود دو فلسطینی یاد شده پس از بازگشت نیز ارتباط خود را با اعضای داعش در آن سوی مرزها و طرفداران آن در داخل اسرائیل حفظ کرده‌اند.

سازمان اطلاعات داخلی اسرائیل حسن و سعایده را به برنامه‌ریزی برای اجرای عملیاتی علیه شهرک‌نشین‌های صهیونیست متهم کرده است و مدعی است که سعایده برای این کار اسلحه تهیه کرده بود.

طبق آماری که شین‌بت ارائه کرده، تعداد کل عرب‌هایی که با تابعیت اسرائیلی به داعش پیوسته‌اند به 35 تن می‌رسد. همچنین طبق اعلام پلیس رژیم صهیونیستی، تعداد دیگری نیز در سوریه در کنار بقیه گروه‌های تکفیری می‌جنگند.

انتهای پیام

کد N1079874

وبگردی