آفتاب
بلومبرگ مدعی شد؛

سفر محرمانه یک مقام سابق آمریکا به سوریه

سفر محرمانه یک مقام سابق آمریکا به سوریه

پایگاه خبری بلومبرگ مدعی شد که یک مسوول سابق ارشد در شورای امنیت ملی آمریکا به صورت محرمانه به سوریه سفر کرده و با بشار اسد دیداری داشته است.

پایگاه خبری بلومبرگ مدعی شد که یک مسوول سابق ارشد در شورای امنیت ملی آمریکا به صورت محرمانه به سوریه سفر کرده و با بشار اسد دیداری داشته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، پایگاه خبری بلومبرگ آمریکا با بیان این مطلب ادعا کرد که استیون سیمون، مسوول سابق شورای امنیت ملی آمریکا در امور خاورمیانه پیش از آنکه سال گذشته استعفا کند در کنار رابرت مالی، عضو ارشد شورای امنیت ملی آمریکا و فیلیپ گوردون، هماهنگ کننده امور خاورمیانه آمریکا از دولت آمریکا همواره می‌خواستند تا در پرداختن به انزوای بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه به صورت واقع‌بینانه عمل کند و این مقام نگرانی خود را نسبت به این مساله ابراز می‌کرد که سیاست به انزوا کشاندن اسد باعث ایجاد خلأ سیاسی می‌شود که تروریست‌ها به سرعت آن را پر می‌کنند.

در مقابل نیز گروه‌هایی ‌تندرویی بودند که عکس این مساله را از نظام آمریکا می‌خواستند که در راس آنها سامانتا پاور نماینده آمریکا در سازمان ملل بود.

این جنجال گسترده‌ای که شورای امنیت ملی آمریکا را فرا گرفته بود طبق گزارش بلومبرگ به «تغییر کند» موضع رادیکالی پیشین در قبال اولویت کنار زدن اسد از قدرت به عنوان مقدمه‌ای برای تصمیم‌گیری درباره یک راه‌حل سیاسی منجر شد.

بلومبرگ گزارش داد که دودستگی مشابهی در دیدگاه میان مسوولان ارشد سازمان اطلاعات آمریکا در قبال اولویت برکناری اسد یا در پیش گرفتن استراتژی‌ای که اولویت بیشتر را به شکست داعش می‌داد، وجود داشت.

این پایگاه خبری آمریکایی مدعی شد که بشار اسد و مشاورانش بسیار زود احساس کردند که تفاوت‌هایی میان این دو گروه در شورای امنیت ملی آمریکا و نیروهای نظامی و دستگاه‌های اطلاعاتی این کشور وجود دارد و وی از افراد بانفوذ در واشنگتن برای سفر به دمشق دعوت کرد که این دعوت به سفر سیمون پس از استعفایش انجامید.

پس از اینکه سیمون به دمشق سفر کرد موسسه خاورمیانه در واشنگتن که سیمون در سال 2014 به آنجا ملحق شده بود، اعلام کرد که این مسوول پیشین آمریکا به عنوان کانال ارتباطی با دمشق فعالیت نکرده است بلکه به صورت مستقل به این سفر رفته است.

انتهای پیام

کد N1078992

وبگردی