آفتاب
فرماندار تهران در جمع خبرنگاران اعلام کرد؛

پایان ثبت‌نام داوطلبان خبرگان درفرمانداری تهران/نام‌نویسی ۱۶۶ نفر

پایان ثبت‌نام داوطلبان خبرگان درفرمانداری تهران/نام‌نویسی ۱۶۶ نفر

فرماندار تهران به تشریح آخرین آمار داوطلبان کاندیداتوری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری پرداخت.

به گزارش خبرنگار مهر، عیسی فرهادی امشب با اعلام پایان ثبت‌نام از داوطلبان کاندیداتوری پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در فرمانداری تهران گفت: هر کس که قبل از ساعت ۱۸ و اتمام ثبت‌نام به فرمانداری مراجعه کرده، می‌تواند روند ثبت‌نام خود را تکمیل کند. این روند تا هر ساعتی که به طول انجامد، بدون مشکلی انجام خواهد شد.

فرهادی افزود: تاکنون در حوزه تهران ۱۶۶ نفر برای انتخابات خبرگان رهبری ثبت‌نام کردند.

وی با اشاره به اینکه پنج روز از ثبت نام داوطلبان کاندیداتوری دهمین دوره مجلس شورای اسلامی می‌گذرد، ادامه داد: در این ۵ روز، ۱۰۷۰ نفر برای ثبت‌نام به حوزه تهران مراجعه کردند که از این تعداد ثبت‌نام ۸۲۲ نفر قطعی و ۲۴۸ نفر در حال ثبت‌نام هستند.

فرماندار تهران تصریح کرد: از میان ۸۲۲ داوطلبی که ثبت‌نام قطعی انجام داده‌اند، ۶۷۷ نفر مرد و ۱۴۵ نفر زن ثبت‌نام کرده‌اند.

فرهادی خاطرنشان کرد: ۱۰ داوطلب اقلیت دینی و ۶۸ نفر با داشتن سابقه نمایندگی مجلس ثبت‌نام کرده اند.

وی با اشاره به مدرک تحصیلی ثبت‌نام‌کنندگان انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: از بین ۸۲۲ داوطلب ثبت‌نام‌کننده ۱۶۱ نفر دارای مدرک دکترا، ۵۸۴ نفر دارای مدرک فوق لیسانس، ۲۵ لیسانس، ۵۱ نفر تحصیلات حوزوی و یک نفر با مدرک فوق دیپلم هستند.

فرماندار تهران اضافه کرد: از روز شنبه پاسخ استعلامات از مراکز چهارگانه استعلامی وصول شده و جلسات هیات های اجرایی به مدت ۱۰ روز در هفته‌های آینده تشکیل شده و نتیجه آن به هیات‌های نظارت شهرستانی اعلام می‌شود.

کد N1078506

وبگردی