آفتاب

پلیس لندن یک مظنون عملیات تروریستی را بازداشت کرد

پلیس لندن یک مظنون عملیات تروریستی را بازداشت کرد

پلیس لندن امروز در بیانیه ای از بازداشت فردی خبر داد که در تلاش بود مقدمات لازم را برای انجام حملات تروریستی در این شهر به اجرا درآورد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، پلیس لندن امروز با انتشار بیانیه ای از بازداشت یک مظنون به مشارکت در برنامه ریزی برای اجرای یک عملیات تروریستی خبر داد.

در این بیانیه آمده است: اسکاتلندیارد موفق شد مرد ۳۱ ساله ای را بازداشت کند که در تلاش بود مقدمات لازم را برای انجام حملات تروریستی در لندن به اجرا درآورد.

در ادامه این بیانیه آمده است: این فرد علاوه بر برنامه ریزی برای اقدامات تروریستی به ترغیب سایرین برای پیوستن به فعالیت های افراطی نیز متهم است.

پلیس ارائه اطلاعات بیشتر درباره مظنون بازداشت شده را به انجام تحقیقات مبسوط از وی موکول، اما وابستگی وی به گروهک تروریستی داعش را با احتمال زیادی مورد تأیید قرار داد.

به دنبال حوادث تروریستی جمعه خونین پاریس در ۱۳ نوامبر، موجی از اتخاذ تدابیر امنیتی در کشورهای اروپایی به اجرا درآمده است.

برخی کشورها من جمله ایران پیشتر و به کرات به کشورهای غربی در زمینه حمایت های بی حد و حصر از تروریست ها در خاورمیانه و بازگشت خطرهای آن ها به کشورهای حامی خود هشدارهای لازم را داده بودند.

کد N1078494

وبگردی