آفتاب
تحولات یمن؛

شلیک یک موشک بالستیک به پایگاه سعودی در عسیر/تداوم حملات سعودی

شلیک یک موشک بالستیک به پایگاه سعودی در عسیر/تداوم حملات سعودی

شلیک یک موشک بالستیک به پایگاه نظامی سعود ی در عسیر، پیشروی ارتش و کمیته ها ی مردمی در تعز و ادامه حملات جنگنده های سعودی به مناطق مختلف یمن از جمله تحولات امنیتی در عرصه یمن است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری یمن، یگان موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن یک موشک بالستیک از نوع «قاهر ۱» را به سمت پایگاه نظامی الفیصل در خمیس مشیط عسیر شلیک کرد.

یک منبع نظامی در ارتش و کمیته های مردمی با بیان اینکه این موشک با دقت بالا به هدف اصابت کرده است اعلام کرد این عملیات در راستای دفع تجاوز سعودی صورت گرفت.

پیشروی ارتش و کمیته های مردمی در تعز

نیروهای ارتش و کمیته های مردمی با پیشروی در مناطقی از المسراخ تعز بر شماری از مواضع در این منطقه سیطره یافته و مزدوران سعودی را بیرون راندند.

یک منبع نظامی در استان تعز گفت: یگان های ارتش و کمیته های مردمی پس از فرار دسته جمعی مزدوران از برخی مواضع خود در المسراخ که بر آن سیطره یافته بودند در این جبهه پیشروی نمودند.

این منبع یادآور شد ارتش و کمیته های مردمی تلفات سنگینی را به نیروها و تجهیزات نیروهای مزدور سعودی وارد نمودند.

ادامه حملات سعودی به مناطق مسکونی و تاسیسات عمومی در مناطق مختلف

هواپیماهای متجاوز سعودی به بمباران مناطق مسکونی و تاسیسات عمومی و خصوصی در مناطق مختلف یمن ادامه می دهند.

یک منبع امنیتی با اعلام اینکه هواپیماهای متجاوز یک چاه آب را در منطقه بنی صیاح در استان صعده هدف قرار دادند از بمباران منازل شهروندان در منطقه نشور خبر داد که در پی آن ۳ نفر شهید و ۷ تن دیگر زخمی شدند.

این منبع افزود: جنگنده های سعودی منطقه المرخی را هدف قرار داده و منزل یک شهروند در بخش کتاف را بمباران کردند که در پی این حمله تمام اعضای خانواده وی شهید شدند و قربانیان همچنان زیر آوار هستند. مناطق پراکنده ای از منطقه مرزی غمر نیز مورد بمباران موشکی قرار گرفت.

به گفته این منبع هواپیماهای متجاوز سعودی حملاتی را نیز به مناطق الراهده، حیفان و الغفیراء و استان لحج انجام دادند.

وی تصریح کرد: متجاوزان سعودی چندین حمله به استان حجه انجام داده و مزارعی را در منطقه الجر بمباران کردند. در استان شبوه نیز فروشگاه های تجاری و یک پمپ بنزین در قشوان مورد حمله قرار گرفت که در پی آن دو شهروند شهید شدند.

بنا بر اعلام منبع مذکور جنگنده های متجاوز سعودی منطقه صرواح را نیز در چندین حمله مورد هدف قرار دادند. در صنعاء نیز یک کارخانه در بنی مطر بمباران شد.

بخش همدان در استان صنعاء نیز امروز (چهارشنبه) در دو نوبت از سوی جنگنده های سعودی بمباران شد.

کد N1078449

وبگردی