آفتاب

بررسی صلاحیت‌های داوطلبان مجلس، صبح شنبه آغاز می شود

بررسی صلاحیت‌های داوطلبان مجلس، صبح شنبه آغاز می شود

تسنیم نوشت: رئیس ستاد انتخابات فرمانداری تهران از آغاز بررسی صلاحیت‌های داوطلبان مجلس شورای اسلامی به‌مدت ۱۰ روز از شنبه خبر داد.

 علی‌اصغر ناصربخت با حضور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تا به این لحظه در ستاد انتخابات وزارت کشور و فرمانداری تهران 952 نفر در انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کردند که از این تعداد 57 نفر نمایندگان ادوار پیشین، 10 نفر اقلیت و 144 نفر زن هستند.

وی ادامه داد: همچنین تاکنون 146 نفر با حضور در فرمانداری تهران و وزارت کشور در انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری ثبت‌نام کردند که 6 نفر زن بودند و این آمار مخصوص حوزه استان تهران است.

ناصربخت از پایان مهلت ثبت‌نام انتخابات خبرگان تا ساعت 18 امروز خبر داد و گفت: ثبت‌نام داوطلبان خبرگان رهبری امروز پایان می‌پذیرد و امروز پایان 7 روز مهلت قانونی است و ما تا ساعت 18 امروز (چهارشنبه دوم دی‌ماه) در محل فرمانداری از داوطلبان انتخابات ثبت‌نام می‌کنیم اما سر ساعت 18 بعدازظهر در ستاد انتخابات بسته می‌شود و کسانی که در محل ستاد حضور دارند کار ثبت‌نام آنها به عمل می‌آید.

رئیس ستاد انتخابات فرمانداری تهران درباره روند بررسی صلاحیت‌ها خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله رسیدگی به صلاحیت‌های داوطلبان مجلس خبرگان رهبری از فردا با ارسال پرونده آنها به شورای نگهبان طی مدت 30 روز توسط این شورا اتفاق می‌افتد و ما از روز شنبه طی 10 روز در هیئت‌های اجرایی کار رسیدگی به صلاحیت‌های داوطلبان مجلس شورای اسلامی را آغاز می‌کنیم.
29213

 

کد N1078382

وبگردی