آفتاب

تفحص کنگره آمریکا از برنامه پرداخت غرامت به کارکنان نیروگاه‌های هسته‌ای

تفحص کنگره آمریکا از برنامه پرداخت غرامت به کارکنان نیروگاه‌های هسته‌ای

یک نماینده دموکرات کنگره آمریکا اعلام کرد که به دنبال ایجاد یک روند تحقیق و تفحص و برگزاری یک جلسه استماع در مورد برنامه دولت در پرداخت غرامت به افرادی است که در اثر کار در نیروگاه‌های هسته‌ای به بیماری مبتلا شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از پایگاه خبری هیل، امانوئل کلیور، نماینده دموکرات کنگره آمریکا در مورد لزوم تحقیق و بازرسی کنگره در روند اجرای این برنامه گفت: ما باید یک تحقیقات گسترده و بدون محدودیت توسط کنگره در نحوه‌ پرداخت غرامت به زیان دیدگان داشته باشیم.

امانوئل که پیش‌تر در یک نیروگاه تولید سلاح‌ هسته‌ای مشغول به کار بوده است روز سه‌شنبه نامه‌ای را برای درخواست انجام تحقیقات در این زمینه به هیأت رییسه ملجس نمایندگان کنگره آمریکا ارسال کرد.

این نماینده دموکرات تاکید کرد:‌ باید از این که دولت آمریکا اقدامات مناسبی را در جهت انجام غرامت نسبت به زیان دیدگان و کسانی که در جهت خدمت به آمریکا از سلامتی خود گذشته‌اند اطمینان حاصل کنیم.

کنگره آمریکا هفته گذشته در گزارشی اعلام کرد که 107 هزار و 394 نفر از افرادی که پیش‌تر یا اکنون در نیروگاه‌های هسته‌ای در سرتاسر آمریکا مشغول به کار بوده‌اند به دلیل ابتدا به سرطان و دیگر بیماری‌ها در این مکان‌ها درخواست دریافت غرامت کرده‌اند.

33 هزار و 480 مورد از کسانی که غرامت دریافت کرده‌اند، فوت کرده‌اند که در اغلب موارد این هزینه به بازماندگان آن‌ها داده شده است.

انتهای پیام

کد N1078237

وبگردی