آفتاب
رسایی:

ترکیب مجلس دهم از نظر طیف‌بندی سیاسی تغییر چندانی نمی‌کند

ترکیب مجلس دهم از نظر طیف‌بندی سیاسی تغییر چندانی نمی‌کند

حمید رسایی که برای ثبت‌نام به عنوان کاندیدای انتخابات دهمین دوره مجلس در فرمانداری تهران حاضر شده بود، گفت: من به طور رسمی عضو هیچ حزب و تشکل سیاسی نیستم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این نماینده فعلی مجلس در جمع خبرنگاران مستقر در فرمانداری تهران گفت:‌ اگر دور بعدی مجلس مجددا با اعتماد مردم به خانه ملت راه پیدا کنم طبیعتا همان مسیری که تاکنون طی کرده‌ام را ادامه می‌دهم.

وی ادامه داد: همانطور که تاکنون در مواردی با سوال، برخی امور را در مجلس پیگیری کرده‌ام مانند سوال از آقای طیب نیا، جنتی و نعمت‌زاده و در برخی موارد سوال داشتم و با توضیح وزرا قانع شدم، در مجلس آینده همین مسیر را طی می کنم و تغییری از جهت کاری نخواهم داشت.

نماینده مردم تهران همچنین تاکید کرد: فکر می‌کنم وظیفه یک نماینده این است که منافع ملی را بر منافع شخصی،‌ جناحی وسیاسی ترجیح دهد و بر اساس برداشت خود عمل کند.

رسایی یادآور شد: لیست‌های مختلفی در حال حاضر مطرح است اما چون من به طور رسمی عضو هیچ حزب و تشکل سیاسی نیستم می‌خواهم مستقل ثبت‌نام کنم اما طبیعتا در آینده لیست‌هایی مطرح می‌شود که اگر با مبانی آن‌ها مشکلی نبود حضور در لیست‌ها انکار نمی‌کنم.

وی در پاسخ به سوال ایسنا در خصوص وحدت اصولگرایان نیز گفت: کسانی که دور هم نشسته‌اند و می‌خواهند به وحدت برسند باید در درجه اول به این فکر کنند که به وحدتی برسند که بدنه قانع شود. اگر به وحدتی برسند که بدنه جریان اصولگرایی نسبت به آن سوال داشته باشد طبیعی است که آن وحدت نتیجه مطلوبی ندارد.

رسایی افزود: در وحدت‌ها هم فکر می‌کنم قبل از وحدت در روش، باید در ارزش‌ها وحدت داشت یعنی افراد همگرا باشند در غیر این صورت چند پارچه خواهند شد. البته خبرهایی که شنیده‌ام حاکی از این است که تلاش در همگرایی وجود دارد.

وی همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص ترکیب مجلس آینده بیان کرد: طیف سیاسی مجلس آینده قابل پیش بینی نیست اما فکر می‌کنم ترکیب مجلس دهم از نظر طیف بندی سیاسی تغییر چندانی نمی‌کند و حضور اصلاح طلبان نیز به میزان مجلس نهم است و تغییر جدی نداریم.

انتهای پیام

کد N1078203

وبگردی