آفتاب
«سرگئی لاوروف»:

روسیه آماده همکاری با نیروهای زمینی است که علیه تروریسم می جنگند

روسیه آماده همکاری با نیروهای زمینی است که علیه تروریسم می جنگند

وزیر امور خارجه روسیه در دیدار با یکی از سرسخت ترین منتقدین دولت ترکیه اعلام کرد که مسکو آماده همکاری با همه نیروهای زمینی از جمله کردهایی است که در داخل خاک سوریه با تروریسم می جنگند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایتارتاس، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه در دیدار با «صلاح الدین دمیرتاش» از رهبران حزب «دموکراتیک خلق» ترکیه، گفت: روسیه آماده همکاری با نیروهای زمینی است که در سوریه علیه تروریسم می جنگند.

لاوروف به عنوان بخشی از تلاش های جامعه بین الملل برای حل بحران سوریه بر لزوم اتحاد همه نیروهایی که در سوریه مشغول جنگ با داعش هستند، تاکید کرد.

وی گفت: روسیه می داند که کردهای سوریه و ترکیه از راه زمینی با داعش و دیگر گروه های تروریستی مقابله می کنند. آنها به همراه ارتش عراق و سوریه برای دفاع از خانه و سرزمین خود تلاش می کنند. این حق مسلم کردها، مسیحی ها، ایزدی ها و دیگر اقلیت های قومی است که در سرزمین آبا و اجدادی خود زندگی کنند و هدف تهدید های مرگبار تروریست ها قرار نگیرند.  

لاوروف تاکید کرد که روسیه که بنا به خواست دولت دمشق اقدام به مبارزه با تروریست ها در خاک سوریه می کند، آماده حمایت فعالانه از نیروهای زمینی است که برای دفع این تهدید ها تلاش می کنند.

وی اظهار امیدواری کرد که در طول اقامت دمیرتاش در مسکو با وی درباره حوادث جاری منطقه به رایزنی بپردازد.

حزب دموکراتیک خلق که مدافع کردهای ترکیه است از احزاب منتقد دولت آنکارا محسوب می شود. به همین دلیل در واکنش به سفر دمیرتاش به روسیه، «احمد داود اغلو» نخست وزیر ترکیه رهبران این حزب را به همکاری با دشمنان آنکارا متهم کرد.

داود اوغلو در این خصوص گفت: آنها می توانند هرجایی که می خواهند بروند، اما این سئوال وجود دارد چرا رهبران حزب دموکراتیک خلق ها اکنون که ما با روس ها دچار بحران هستیم به روسیه می روند و نه دو ماه پیش.

روابط آنکارا - مسکو از ماه گذشته که نیروی هوایی ترکیه یک فروند جنگنده روسی را در خاک سوریه هدف قرار داد، به شدت دچار تنش شده است.  

کد N1078199

وبگردی