آفتاب

هزینه عملیات روسیه در سوریه روزانه 8 میلیون دلار است

هزینه عملیات روسیه در سوریه روزانه 8 میلیون دلار است

کارشناسان اعلام می‌کنند از زمان حمله هواپیماهای ترکیه به سوخوی 24 روسیه، هزینه عملیات این کشور در سوریه روزانه دو برابر شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، پایگاه خبری ورلد بولتن در گزارشی نوشت: هزینه حملات روسیه در سوریه از چهار میلیون دلار در روز به هشت میلیون دلار افزایش یافته است.

پیش از حمله هواپیماهای ترکیه به روسیه، این کشور روزانه چهار میلیون دلار برای حملات خود در خاک سوریه هزینه می‌کرد. براساس ارزیابی‌های انجام شده توسط موسسه سرویس‌های سلطنتی انگلیس هزینه هر ساعت پرواز برای یک جنگنده نظامی 12 هزار دلار و برای یک هلیکوپتر سه هزار دلار است.

بر همین اساس ارزیابی می‌شود که خطوط هوایی نظامی روسیه نزدیک به 710 هزار دلار روزانه هزینه می‌کند که این ارزیابی‌ها براساس پرواز 90 دقیقه‌ای جنگنده‌ها و پرواز یک ساعته هلی کوپترها در نظر گرفته شده است.

همچنین نزدیک به 750 هزار دلار روزانه برای مهمات استفاده شده و براساس محاسبات انجام شده روزانه نزدیک به 440 هزار دلار برای دیگر امور نظامی مصرف می‌شود.

از سوی دیگر عملیات انجام شده توسط ناوهای جنگی در دریای مدیترانه روزانه 200 هزار دلار هزینه به همراه دارد. در کنار آن هزینه‌های اطلاعاتی ارتباطی و لجستیکی مورد نیاز برابر با 250 هزار دلار به صورت روزانه است.

از آغاز ماه اکتبر مقامات روسیه اعلام کردند عملیات نظامی در سوریه نیاز به بودجه اضافه ندارد. در همین راستا وزیر مالی روسیه گفت: تمام هزینه‌ها را می‌توان با بودجه وزارت دفاع تامین کرد و نیاز به هزینه‌های بیشتر در سال جاری وجود ندارد.

اما باید هزینه‌های پیش بینی نشده کشتی‌ها و ناوهای پشتیبانی، جنگنده‌ها و هلی کوپترها به خصوص موشک‌های استراتژیک Tu-95MS و موشک‌های دوربرد Tu-160 لحاظ شود.

برهمین اساس تخمین زده می‌شود که در بودجه فدرال سال 2016 نزدیک به 145 میلیارد روبل برابر با 2.03 میلیارد دلار برای حملات نظامی در سوریه در نظر گرفته شود. اما این رقم نیز به نظر نمی‌رسد که چندان کافی باشد. مگر اینکه این درگیری‌ها بدون تاخیر بیش از حد به پایان برسد. اما در حال حاضر هیچ نشانه‌ای مبنی بر کند شدن روند درگیری‌ها در سوریه مشاهده نمی‌شود. روسیه خواستار پیروزی سریع در سوریه است اما به نظر می‌رسد که احتمال فرو رفتن در یک درگیری بلند مدت بالاست.

انتهای پیام

کد N1078180

وبگردی