آفتاب
در کتفرانس خبری مشترک با ظریف

وزیر خارجه مغولستان: علاقه‌مندیم سطح روابط اقتصادی‌مان را با ایران افزایش دهیم

وزیر خارجه مغولستان: علاقه‌مندیم سطح روابط اقتصادی‌مان را با ایران افزایش دهیم

لوندگ سورو سورن، وزیر امور خارجه مغولستان گفت: کشورش علاقه‌مند است که سطح روابط اقتصادی خود با ایران را افزایش دهد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا)، این دیپلمات عالی رتبه مغولستانی بعد از دیدار با همتای ایرانی خود در ساختمان وزارت خارجه در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک به همراه محمدجواد ظریف با ابراز خرسندی به خاطر سفر به ایران تصریح کرد: برای دومین بار است که به ایران سفر می‌کنم و سه سال پیش نیز به همراه رئیس جمهور مغولستان به ایران آمدم.

وی با اشاره به مشترکات ایران و مغولستان در زمینه های مختلف از جمله تاریخ گفت:‌ از حدود دو سال پیش وزارت خانه ها و دانشگاه‌های دو کشور پروژه های مشترکی را آغاز کردند و با توجه به مشترکات تاریخی که وجود دارد ما می توانیم روابط خود را در زمینه های مختلف گسترش دهیم.

وی به اهمیت همکاری های دو کشور ایران و مغولستان در زمینه های تاریخی ، اقتصادی ، سیاسی اشاره کرد و گفت: مغولستان به افزایش روابط اقتصادی خود با ایران علاقه‌مند است.

وی با بیان اینکه ایران از شرایط بازار مغولستان می‌تواند به بازار آن منطقه دسترسی پیدا کند تصریح کرد: دو کشور در راستای گسترش روابط دو جانبه تاکنون یک سری نمایشگاه ها ، کارگاه ها و فعالیت‌های تجاری و اقتصادی مشترک دارند و ما امیدواریم این روابط نسبت به گذشته ارتقا پیدا کند.

وی به پیشرفت های ایران در حوزه همکاری و استخراج نفت اشاره کرد و گفت:‌ ما می توانیم از تجربیات ایران در این زمینه استفاده کنیم و از دیگر سو با توجه به ظرفیت‌های دامی و کشاورزی که در مغولستان حضور دارد این امکان فراهم است که روابط دو کشور در این زمینه نیز گسترش پیدا کند.

این دیپلمات مغولستانی در پایان این نشست مطبوعاتی گفت:‌ مغولستان در راستای متنوع سازی اقتصاد خود تلاش می‌کند.

انتهای پیام

کد N1078161

وبگردی