آفتاب

همایش تبیین راهکارهای توسعه شبکه های توزیع محتوا بر بستر شبکه ملی اطلاعات

همایش تبیین راهکارهای توسعه شبکه های توزیع محتوا بر بستر شبکه ملی اطلاعات

همایش تبیین راهکارهای توسعه شبکه های توزیع محتوا بر بستر شبکه ملی اطلاعات هفته آینده و با حضور دکتر واعظی، مهندس جهانگرد و دیگر معاونان وزیر ارتباطات و کارشناسان و متخصصان این حوزه برگزار می شود.

به گزارش خبرآنلاین،علی اصغر انصاری، معاون مدیریت و توسعه شبکه ملی اطلاعات در گفت و گو با واحد خبر روابط عمومی و اموربین الملل سازمان فناوری اطلاعات ایران ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: در این همایش دوروزه پنل ها و کارگاه های تخصصی با موضوعاتی نظیر رگولاتوری، اپراتورهای CDN، زنجیره ارزش و ذینفعان، اولویت ها و فرصت های سرمایه گذاری و روش های فنی و پیاده سازی CDN، برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: علاقه مندان به ثبت نام و کسب اطلاعات درباره همایش می توانند به آدرس اینترنتی www.nin-hamayesh.ir مراجعه کنند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین، در این همایش ذینفعانی در زنجیره ارزش CDN قرار دارند شناسایی شده تا از طریق تقویت این فعالان، بازار تولید و توزیع محتوا و محلی کردن ترافیک و ارائه خدمات محتوا بر این بستر، تقویت شود.

وی افزود: دکتر واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و پروفسور "بایو" از جمله سخنرانان کلیدی این همایش دو روزه خواهند بود که در محل سالن همایش های مرکز تحقیقات مخابرات ایران برگزار می شود.

مهندس انصاری، با بیان این مطلب که رسیدن به اکوسیستم پهن باند در کشور به واسطه ارائه خدمات محلی محتوا امکان پذیر خواهد بود تصریح کرد: رونمایی از یک شبکه توزیع محتوا که توسط یک شرکت دانش بنیان و با حمایت سازمان فناوری اطلاعات ایران پیاده سازی شده است نیز از دیگر برنامه های این همایش محسوب می شود.

وی ادامه داد: این شبکه توزیع محتوا با استفاده از برخی از مراکز داده استانی و مراکز داده بخش خصوصی پیاده سازی و اجرایی شده است.

معاون سازمان فناوری اطلاعات ایران با بیان این مطلب که با افزایش حجم ترافیک خدمات چند رسانه ای و توسعه کاربردی شبکه های اجتماعی، می بایست راه کارهای جهت ارایه خدمات با کیفیت مناسب پیش بینی شود گفت: شبکه های توزیع محتوا (CDN) یکی از راه حل ها برای افزایش سطح تقاضای زیرساخت های ارتباطی و پردازشی مورد نیاز محسوب می شود که در آن مراکز داده به جای متمرکز بودن، به سرعت توزیع شده و پردازش و توزیع اطلاعات در آن ها صورت می گیرد.

وی تاکید کرد: شبکه های توزیع محتوا (CDN) ترکیبی از زیرساختها و سازکارهای خاص است تا تحویل محتوا و خدمات به صورت مناسب انجام شود و کاربران کیفیت بهتری را از وب تجربه کنند.

5656

 

کد N1077957

وبگردی