آفتاب
در جریان سفر به چین؛

العبادی: در جنگ با داعش پیروز خواهیم شد/ بیش‌تر استان‌های عراق امن است

العبادی: در جنگ با داعش پیروز خواهیم شد/ بیش‌تر استان‌های عراق امن است

نخست وزیر عراق در جریان سفرش به چین و دیدار با مقامات این کشور اعلام کرد: عراق به رغم آن که درگیر جنگ با تروریسم است در نهایت و به فضل شجاعت‌های ارتش و نیروهای مردمی پیروز خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری شفق نیوز، حیدر العبادی، نخست وزیر عراق امروز (چهارشنبه) در سخنرانی در همایش همکاری اقتصادی عراق و چین گفت: عراق از قدرت اقتصادی زیاد و تنوع نیروی انسانی برخوردار است و حجم تبادلات بازگانی عراق و چین از سال 2003 تا سال 2004 افزایش یافته است و هدف ما از این سفر تقویت روابط و همکاری‌های اقتصادی و اجتماعی است.

العبادی گفت: درست است که عراق درگیر جنگ با تروریسم و داعش است اما اطمینان می‌دهم که در نهایت و به فضل ارتش و داوطلبان مردمی پیروز جنگ خواهد بود.

نخست وزیر عراق در ادامه به عملیات آزادسازی شهر رمادی که از روز سه شنبه آغاز شده اشاره کرد و گفت: پس از رمادی موصل را آزاد خواهیم کرد و باید بگویم بیشتر استان‌های عراق امن هستند.

وی که از روز دوشنبه به چین رفته در جریان سفرش به این کشور با شی جینپینگ، رئیس جمهور چین نیز دیدار کرد.

رئیس جمهور چین در این دیدار گفت که دو کشور به دنبال آن هستند که مشارکت استراتژیک خود را افزایش دهند.

وی در نشستی که ظهر روز سه شنبه با حیدر العبادی داشت، تاکید کرد: چین روابط خود با عراق را ارج می‌نهد و این کشور را شریکی قابل اعتماد برای همکاری و مهم در منطقه خاورمیانه می‌داند.

جینپینگ در ابتدای این دیدار اعلام کرد که دو کشور به زودی بیانیه مشترکی برای اعلام مشارکت استراتژیک خود صادر خواهند کرد.

رئیس جمهوری چین اظهار داشت: داشتن روابط به معنای آن است که دو کشور به طور کامل از اهمیت روابط خود باخبر هستند و آن را اصلی استوار برای توسعه آتی خود قرار داده‌اند.

انتهای پیام

کد N1077886

وبگردی