آفتاب

مشاور سابق کاخ سفید: هاگل می‌دانست عزل اسد واقعا احمقانه است

مشاور سابق کاخ سفید: هاگل می‌دانست عزل اسد واقعا احمقانه است

مشاور سابق شورای امنیت ملی کاخ سفید تاکید کرد، چاک هاگل، رئیس سابق پنتاگون می‌دانست که استراتژی آمریکا برای عزل رئیس جمهوری سوریه یک فرمان احمقانه بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، گوئنت تاد، مشاور سابق شورای امنیت ملی کاخ سفید در واکنش به افشاگری‌های سیمور هرش، روزنامه نگار تحقیقی آمریکا گفت: چاک هاگل، همچنین می‌دانست که سرنگونی بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه واقعا احمقانه است. هاگل به آمریکا در خطرناک‌ترین زمان‌ها در سوریه کمک کرده بود و نشان داد که وزیر دفاع بودن چه شغل دشوار و ناخوشایندی است و تشکر و سپاس دیگران را نیز به دنبال ندارد.

تاد مدعی شد، باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در تلاش است تا در جریان فصل انتخابات فشارها برای درخواست عزل اسد را دفع کند چرا که یک عراق دیگر نمی‌خواهد.

وی ادامه داد: سیمور هرش در سال 2014 میلادی در مقاله‌ای تحت عنوان "خط قرمز و نردبان طنابی" از اینکه چطور دیوید پترائوس، مدیر سابق آژانس اطلاعات مرکزی (سیا) و دیگران با موفقیت ما را به جنگی برای سرنگونی اسد کشاندند، گزارش داد.

هرش در مقاله‌ای جامع نوشت که روسای ستاد مشترک ارتش آمریکا تصمیم گرفتند تا به طور تعمدی در سیاست خارجه اوباما در قبال سوریه خرابکاری کنند و اتحادی مخفی با اسد و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه ایجاد کردند تا سیاست مورد نظر خود را بر خلاف خواست دولت اوباما در سوریه پیش ببرند.

انتهای پیام

کد N1077845

وبگردی