آفتاب

ولایتی اعلام کرد: تعامل‌بی سابقه مراکز پژوهشی ایران با سایر کشورها

ولایتی اعلام کرد: تعامل‌بی سابقه مراکز پژوهشی ایران با سایر کشورها

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع در مراسمی که صبح امروز به مناسبت هفته پژوهش در این مرکز برگزار شد گفت: امروز تعامل گسترده و بی سابقه مراکز پژوهشی و تحقیقاتی ایران با مراکز پژوهشی سایر کشورها هستیم.

به گزراش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این مراسم که با حضور علی‌اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و جمعی از کارکنان و کارمندان مجمع و مرکز تحقیقات استراتژیک برگزار شد علی اکبر ولایتی رئیس این مرکز به ارائه توضیحاتی در رابطه با عملکرد مرکز تحقیقات در سالی که گذشت پرداخت.

وی با اشاره به گفت‌وگویی که پیش از برگزاری این نشست با رئیس تشخیص مصلحت نظام داشته اشاره کرد و گفت: در این گفت و گو پژوهشگران و کارمندان مرکز تحقیقات به ارائه گزارش و عملکرد خود طی سالی که گذشت پرداختند و آقای رفسنجانی نیز رهنمودهای لازم در این زمینه را به ما ارائه کردند.

وی تاکید کرد: مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام تلاش دارد تا به نحوی عمل کند که محققان و مراکز پژوهشی و تحقیقاتی به این محل به عنوان مرکز مادر برای تحقیقات و پژوهش‌های خود نگاه کنند و همچنین تلاش می‌کنیم مرکز تحقیقات بر اساس جهت گیری‌های اساسی کشور گام بردارد.

ولایتی با بیان این که در سال گذشته تلاش شده است بازتعریفی در امور مرکز تحقیقات صورت بگیرد خاطر نشان کرد: تلاش ما برای خارج کردن مرکز تحقیقات از درون گرایی و برقراری ارتباط مراکز پژوهشی و تحقیقات کشورمان با سایر مراکز پژوهشی در کشورهای دیگر بوده است و تا به حال نیز در این تعامل و ارتباط بسیار موفق بوده‌ایم به گونه‌ای که می‌توانم بگویم تا به حال به این اندازه مراکز پژوهشی ما با مراکز تحقیقاتی سایر کشورها چه پیش از انقلاب و چه پس از آن به این گونه ارتباط برقرار نکردند. بنابراین این سطح از تعامل مراکز پژوهشی در نوع خود بی سابقه است.

انتهای پیام

کد N1077764

وبگردی