آفتاب

11 میلیون دلار هزینه روزانه جنگ آمریکا علیه داعش

11 میلیون دلار هزینه روزانه جنگ آمریکا علیه داعش

وزارت دفاع آمریکا گزارش داد، پنتاگون برای مقابله با داعش در عراق و سوریه تاکنون بیش از پنج میلیارد دلار هزینه کرده که به صورت میانگین در هر روز 11 میلیون دلار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه واشنگتن پست، در گزارش پنتاگون آمده است که این مبلغ از سپتامبر 2014 تا اواخر ماه گذشته میلادی برای مقابله با داعش هزینه شده است.

همچنین مشخص شد که بیش از نیمی از 36 / 5 میلیارد دلار در مجموع برای انجام حملات هوایی علیه این گروه شبه‌نظامی تروریستی بوده و 26 / 1 میلیارد دلار نیز برای تامین مهمات بوده است. اکثر این مبلغ برای انجام ماموریت‌های پشتیبانی شامل پرداخت‌های لجستیکی و نظامی است.

هزینه‌های نیروی هوایی برای مقابله با داعش بیش از سایر عملیات بوده است. تا چهارشنبه هفته گذشته، ائتلاف ضد داعش تحت رهبری آمریکا در مجموع 8912 حمله هوایی داشته که دو سوم آنها بر فراز مواضع داعش در عراق و مابقی در سوریه بوده است. همچنین اکثریت این پروازها بر فراز مواضع داعش در هر دو کشور توسط نیروی هوایی آمریکا صورت گرفته است.

در یک بررسی تحقیقی دیگر نیز مشخص شد که هزینه‌های جنگ‌های آمریکا در 2014 در عراق، افغانستان و پاکستان 4 / 4 تریلیون دلار بوده است. این مطالعه از سوی موسسه امور دولتی و بین‌المللی واتسون در دانشگاه براون منتشر شد.

انتهای پیام

کد N1077679

وبگردی