آفتاب

دولت عراق هرگونه ارتباط با ربوده شدن شکارچیان قطری را رد کرد

دولت عراق هرگونه ارتباط با ربوده شدن شکارچیان قطری را رد کرد

وزیر خارجه عراق اعلام کرد که دولت بغداد با ربوده شدن شکارچیان قطری به دست افراد مسلح در جنوب این کشور هیچ ارتباطی ندارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه مستقل رأی الیوم، ابراهیم جعفری، وزیر خارجه عراق در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی با صباح الخالد الصباح، همتای کویتی خود گفت: من تمامی اتهامات درباره ارتباط دولت عراق با ربوده شدن شکارچیان قطری را رد و اعلام می‌کنم تمامی اتفاقاتی که روی خاک عراق می‌افتد با موافقت دولت صورت نمی‌گیرد. آیا وجود داعش در موصل با موافقت عراق است؟

وی گفت: باید اقرار کنیم اختلالات امنیتی در عراق وجود دارد که برخی از آن بهره برداری می‌کنند و این آدم‌ربایی نتیجه سوء استفاده از این اختلال است.

این اظهارات وزیر خارجه عراق در پی آن ایراد شد که شورای همکاری خلیج فارس ربایش شکارچیان قطری را محکوم کرد و از عراق خواست برای آزادی فوری این افراد وارد عمل شود.

وزیر خارجه عراق در ادامه گفت که دولت همه اقدامات لازم برای آزادی این شکارچیان را اتخاذ خواهد کرد.

افراد مسلح هفته گذشته 26 شکارچی قطری را در منطقه‌ای در جنوب عراق ربودند. هیچ گروهی مسئولیت ربایش این افراد را برعهده نگرفته است.

وزیر خارجه عراق درباره ائتلاف اسلامی ضد تروریسم عربستان نیز گفت: تشکیل این ائتلاف برای ما عجیب بود؛ چراکه از عراق از طریق تلویزیون برای پیوستن به این ائتلاف دعوت شد. عراق مرکز کشورهای عربی و اسلامی و مرکز مبارزه با تروریسم است. باید به هر کشوری زمان کافی برای مذاکره داد تا این ائتلاف عملی شود.

انتهای پیام

کد N1077611

وبگردی