آفتاب
یک عضو مجمع زنان اصلاح طلب:

لیست‌های استانی اصلاح‌طلبان با حضور زنان همراه خواهد بود

لیست‌های استانی اصلاح‌طلبان با حضور زنان همراه خواهد بود

یک عضو مجمع زنان اصلاح طلب گفت: در جریان اصلاحات نسبت به حضور زنان در لیست‌های استانی نگاه خوبی وجود دارد اما امیدواریم در مرحله پس از ثبت نام مشکلی برای کاندیداهای‌مان به وجود نیاید.

نرگس کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به حضور زنان برای ثبت نام در انتخابات مجلس و خبرگان رهبری اظهار کرد: به نظر می‌رسد حضور زنان برای ثبت نام در انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی، نسبت به دوره‌های قبل بیشتر شده است و اکنون شاهد حضور کم‌سابقه‌ای از سوی آن‌ها برای حضور در مراکز تصمیم‌گیری هستیم.

وی با بیان اینکه هر دو جناح اصلاح‌طلب و اصولگرا با حضور زنان در مجلس همراه شده‌اند و از آن استقبال کرده‌اند، گفت: در جبهه اصلاحات بارها بر حضور زنان در لیست‌های انتخاباتی تأکید شده است و اصولگرایان نیز تا اندازه‌ای بر این موضوع اشاره کرده‌اند و چنین استقبالی را باید به فال نیک گرفت.

وی ادامه داد:‌ امیدوارم کسانی که در مراکز تصمیم‌سازی حضور دارند، شرایطی را فراهم آورند تا زنان بتوانند در تعیین سرنوشت کشور و نظام خود سهیم باشند.

کریمی با اشاره به گفته‌ای از امام خمینی (ره) مبنی بر دخالت زنان در مقدرات اساسی کشور، اظهار کرد: قانون اساسی کشور یکی از مترقی‌ترین قانون‌های اساسی دنیاست و نمی‌توان هیچ محدودیتی برای زنان در آن دید و حتی به آن‌ها برای حضور در مجلس خبرگان نیز اجازه داده شده است.

وی با اشاره به اینکه اگر زنان در مراکز قدرت حضور داشته باشند، جامعه کمتر دچار آسیب خواهد شد اظهار کرد: اگر از حضور زنان توانمند، متخصص و متفکر حداقل در حوزه‌هایی که مربوط به زنان است، استفاده کرد‌ه‌ بودیم امروز کمتر دچار مشکلاتی که به آن مبتلا هستیم، نمی‌شدیم.

این عضو مجمع زنان اصلاح‌طلب همچنین با بیان اینکه لیست اصلاحات در استان‌ها با حضور زنان همراه خواهد بود، گفت: نسبت به حضور زنان در لیست‌های استانی جریان اصلاحات، نگاه خوبی وجود دارد و با تشویق بیشتر زنان در شهرستان‌ها برای ثبت نام در انتخابات می‌توانیم شرایطی را فراهم کنیم که تمام زنانی که خود را دارای توانمندی‌هایی می‌بینند ثبت نام کنند اما امیدواریم در مرحله پس از ثبت نام نیز به گونه‌ای عمل شود که حق کسی پایمال نشود.

انتهای پیام

کد N1077366

وبگردی