آفتاب

خشم نمایندگان آمریکایی از معافیت محدودیت روادید برای ایرانیان

خشم نمایندگان آمریکایی از معافیت محدودیت روادید برای ایرانیان

۲۰ نماینده کنگره آمریکا طی نامه ای به «جان کری» اقدام دولت آمریکا در استثنا کردن ایرانیان از مصوبه اخیر کنگره در محدودیت روادید را به باد انتقاد گرفتند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سایت تاور، ۲۰ عضو مجلس نمایندگان آمریکا از جمله شماری از اعضای کمیته های کلیدی با ارسال نامه ای به وزیر خارجه این کشور، به تصمیم اخیر دولت اوباما در دور زدن مصوبه کنگره در خصوص محدودیت روادید انتقاد کردند.

وزیر خارجه آمریکا در نامه به همتای ایرانی خود اعلام کرده است که واشنگتن می تواند از مفاد قانونی که مدعی حمایت ایران از تروریسم است، چشم پوشی کرده و در خصوص ایرانیان این مصوبه را دور بزند.

در نامه نمایندگان کنگره ادعا شده که ایران کشوری حامی تروریسم بوده و باید در فهرست کشورهای شامل محدودیت روادید قرار بگیرد.

پیش از این نیز شورای روابط خارجی آمریکا در وبگاه خود به ارسال نامه جان کری وزیر امور خارجه آمریکا به محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران اعتراض کرد.

در این بیانیه به نامه جان کری به همتای ایرانی اش اشاره شده است که در آن وزیر خارجه آمریکا به ظریف اطمینان می دهد کشورش برای بازرگانان ایرانی استثنا قائل شده است. وزارت خارجه ایران پیشتر تصویب قانون عدم صدور ویزا برای ایرانیان را نقض آشکار برجام خوانده بود.

کد N1077319

وبگردی