آفتاب
سیمور هرش خبر داد:

کاخ سفید و ارتش آمریکا در مورد «اسد» اختلاف نظر جدی دارند

کاخ سفید و ارتش آمریکا در مورد «اسد» اختلاف نظر جدی دارند

روزنامه نگار افشاگر آمریکایی از وجود اختلاف نظر میان کاخ سفید و رئیس ستاد مشترک ارتش ایالات متحده درباره «بشار اسد» خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، «سیمور هرش» در تحقیقاتی که اخیرا داشته به این نتیجه رسیده که هر چند کاخ سفید و بویژه شخص «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا، بر کنار رفتن بشار اسد از قدرت تاکید دارند اما رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا معتقد است که کنار رفتن بشار اسد موجب افزایش هرج و مرج در سوریه می شود.

در همین رابطه ارتش آمریکا با هدف انجام تبادل اطلاعاتی، اطلاعات خود درباره گروه های تروریستی حاضر در سوریه را در اختیار روسیه قرار داده و مسکو نیز این اطلاعات را در اختیار دولت سوریه قرار می دهد.

بر اساس اسنادی که در اختیار هرش قرار گرفته، در سال ۲۰۱۳ میلادی آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا به همراه ستاد مشترک ارتش گزارشی را در مورد سوریه آماده کرده بودند که در آن آمده بود سقوط دولت در سوریه موجب افزایش هرج و مرج در آن شده و این کشور را تبدیل به مکانی امن برای فعالیت تروریست ها می کند.

اما با وجود این گزارش سازمان سیا شروع به انتقال تسلیحات از لیبی به سوریه و سپس توزیع آن در میان گروه های افراطی حاضر در سوریه از جمله داعش و جبهه النصره کرد و در همین رابطه «مایکل فلین» رئیس سابق آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا، عنوان داشت که دولت اوباما نمی خواهد حقیقت را در مورد سوریه بشنود.

در ادامه این مطلب آمده است: ژنرال مارتین دمپسی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا، زمانی که مطمئن شد با توجه به رویکرد کاخ سفید در خصوص اسد نمی توان از روش های سیاسی برای مقابله با گروه های افراطی در سوریه استفاده کرد تصمیم گرفت تا از راه های دیگری به این امر دست بزند و در همین رابطه اطلاعات خود در مورد این گروه ها را در اختیار یک طرف سوم یعنی روسیه و بعضا آلمان قرار داد.

کد N1076953

وبگردی