آفتاب

شین هوا: توافق هسته ای ایران تحولات عمده ای را برای خاورمیانه رقم می زند

شین هوا: توافق هسته ای ایران تحولات عمده ای را برای خاورمیانه رقم می زند

ایرنا نوشت: شین هوا با بیان اینکه توافق هسته ای میان ایران و شش قدرت بزرگ دنیا از مهمترین وقایع یک دهه اخیر بود، اعلام کرد که این توافقنامه تحولات عمده ای را در آینده منطقه خاورمیانه رقم خواهد زد و دیگر هیچ کشوری نمی تواند نقش با اهمیت تهران را در حل منازعات منطقه ای نادیده بگیرد.

به گزارش ایرنا، «شین هوا» امروز - سه شنبه - در تحلیلی آورده است که توافقنامه هسته ای ایران و کشورهای 1 +5 طبیعتا یکی از مهمترین تحولات در یک دهه گذشته و مهمترین آنها در سال جاری میلادی (2015) به حساب می آید.
این توافق از دیدگاه خبرگزاری چین باعث شد تا حقانیت ایران با شفاف سازی های بیشتر به اثبات برسد و تحریم ها علیه این کشور لغو شود.
گزارش خاطرنشان می سازد که همین موضوع باعث شد تا کشورهای مختلف دنیا از شرق گرفته تا غرب، به سوی ایران سرازیر شوند و بسیاری از بخش های تجاری تمرکز کاری خود را برای آینده روی ایران متمرکز کنند.
«شین هوا» می نویسد: طبیعتا این توافقنامه بر ساختار خاورمیانه هم تاثیرگذار خواهد بود اما شاید هم اکنون نتوان این تحولات را به طور دقیق مورد ارزیابی قرار داد.
گزارش اضافه می کند که با لغو تحریم ها و بهبود روابط کشورها با ایران حتما بر نفوذ ایران در مسائل مختلف این منطقه افزوده خواهد شد و ایران حرف های بیشتری در عرصه های مختلف در خاورمیانه برای گفتن خواهد داشت.
«شین هوا» ادامه می دهد: خاورمیانه هم اکنون منطقه ای بسیار حساس تر از گذشته شده و درگیری ها و نبردها از عراق گرفته تا سوریه و یمن وضعیت آن را بدتر کرده است.
گزارش خبرگزاری چین تصریح می کند که ایران با نفوذ بیشتر و همکاری های افزون تر می تواند نیروی مهمی برای مبارزه با تروریسم باشد و با کشورهای مختلف در این زمینه همکاری های گسترده تری خواهد داشت.
این گزارش تاکید می کند که اگر اختلافات غربی ها و برخی کشورهای عربی با ایران کاهش یابد آن زمان جبهه قوی تری برای مبارزه با تروریسم شکل خواهد گرفت.
«شین هوا» افزود که ایران یکی از بهترین سیاست های خارجی و درست ترین آنها را در سال 2015 دنبال کرد و توانست به موفقیت های فراوانی در این سال دست یابد و روابط سازنده ای با کشورها داشته باشد.
این گزارش ادامه می دهد: به همین دلیل در خاورمیانه ای که در آینده شکل می گیرد دیگر هیچ کشوری نمی تواند نقش با اهمیت جمهوری اسلامی ایران را در حل منازعات منطقه ای نادیده بگیرد.
«شین هوا» در پایان آورده است که دوران حاشیه نشینی ایران دیگر به پایان رسیده و امروز دنیا خود را برای تعامل با این کشور به عنوان یک مقصد سرمایه گذاری و یک منطقه اقتصادی ویژه که خود 75 میلیون نفر جمعیت دارد و بازاری برای ورود به کشورهای دیگر منطقه با 400 میلیون نفر جمعیت است، آماده می کند.

4949

کد N1076930

وبگردی