آفتاب
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران لرستان:

زیرساخت‌های لازم برای حضور زنان در حوزه‌های علمیه فراهم شود

زیرساخت‌های لازم برای حضور زنان در حوزه‌های علمیه فراهم شود

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران لرستان گفت: زنان ستون خیمه تربیتی خانواده هستند لذا ما باید زیرساخت‌های سخت‌افزاری لازم برای حضور زنان در حوزه‌های علمیه را فراهم کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، حجت‌الاسلام سیدعلی موسوی در مراسم تودیع و معارفه مدیریت حوزه علمیه خواهران استان، افزود: در اهمیت فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی همین بس که رسالت انبیاء و به‌ویژه دین اسلام هدایت بشریت است و هدف اساسی در تشکیل حکومت اسلامی، تربیت انسان‌هاست.

وی اظهار کرد: در شکل‌گیری شخصیت و تربیت انسان‌ها سه عنصر خانواده، مراکز آموزشی و تربیتی و جامعه مؤثر هستند به این‎صورت که خانواده به‌عنوان زیربنا و پایه جامعه نقش اساسی دارد مراکز آموزشی و تربیتی به کمک خانواده می‌آیند پس جامعه ما محصول دو عنصر خانواده و مراکز آموزشی هستند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با بیان این‌که «نیمی از جامعه ما را زنان تشکیل می‌دهند» به ضرورت توجه به حوزه‌های علمیه خواهران اشاره و تصریح کرد: زنان ستون خیمه تربیتی خانواده هستند لذا ما باید زیرساخت‌های سخت‌افزاری لازم برای حضور زنان در حوزه‌های علمیه را فراهم کنیم.

موسوی با بیان این‌که «هر حوزه علمیه باید پایگاهی فرهنگی برای تقویت و صیانت از دین اسلام باشد» گفت: تربیت مربی و امام جماعت برای مدارس و ارتقای سطح علمی حوزه‌های علمیه باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام

کد N1076916

وبگردی