آفتاب

پاسخ«مقیمی»به تبلیغات علیه ایران درباره تبعیض میان اقلیت‌های دینی و مسلمانان

پاسخ«مقیمی»به تبلیغات علیه ایران درباره تبعیض میان اقلیت‌های دینی و مسلمانان

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: همه فعالیت‌هایی که دیگر داوطلبان حضور در مجلس انجام می‌دهند اقلیت‌های دینی نیز انجام می‌دهند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، محمدحسین مقیمی در حاشیه نشست مشترک هیات‌های نظارت بر اقلیت‌های دینی با فرماندار تهران در جمع خبرنگاران گفت: جامعه کلیمیان کشور یک نماینده، ارامنه و آشوریان دو نماینده و زرتشتیان نیز یک نماینده در مجلس شورای اسلامی دارند.

وی ادامه داد: ارامنی شمال و جنوب کشور نیز هر کدام یک نماینده دارند که در مجموع 5 نماینده می‌شوند.

رئیس ستاد انتخابات کشور با بیان این‌که «اقلیت‌های دینی خودشان انتخابات را برگزار می‌کنند» تصریح کرد: در این جلسه 30 معتمد کلیمیان حضور دارند که با حضور هیات نظارت شهرستان معتمدین هیات نظارت انتخاب می‌شوند.

مقیمی یادآور شد: همه فعالیت‌هایی که دیگر داوطلبان حضور در مجلس انجام می‌دهند اقلیت‌های دینی نیز انجام می‌دهند و طبق قانون جمهوی اسلامی در مورد تبلیغات انتخاباتی عمل می‌کنند.

مقیمی همچنین با اشاره به تبلیغات علیه نظام جمهوری اسلامی در خصوص تبعیض میان اقلیت‌های دینی و مسلمانان گفت: به نسبت جمعیت اقلیت‌ها در کشور 5 نماینده، تعداد خوبی برای جمعیت اقلیت است. البته باید از خود اقلیت‌ها در این باره سوال کرد اما در زمانی که بنده در مجلس بودم و از نمایندگان اقلیت سوال می‌کردم آنها راضی بودند.

معاون سیاسی وزیر کشور یادآور شد:‌ البته در سطح جهانی نمایندگان اقلیت‌های دینی همیشه از مواضع جمهوری اسلامی دفاع کردند و هر وقت درباره‌ ایران به ناحق چیزی گفته شد آنها پاسخگو بوده و دفاع کرده‌اند. ارتباط آنها با جمهوری اسلامی بسیار خوب است و امکانات آنها مناسب است.

رئیس ستاد انتخابات کشور همچنین تصریح کرد: از دیدگاه قانون اساسی و نظام جمهوری اسلامی اقلیت‌ها فقط در بحث دین با ما فرق می‌کنند، آنها پس از انتخابات با حضور در مجلس پایبند دین خود هستند.

به گزارش ایسنا، هیات‌های نظارت اقلیت‌های دینی ارامنه شمال کشور، زرتشتی و کلیمی، آشوری و کلدانی امروز در فرمانداری تهران حاضر شدند که رئیس ستاد انتخابات کشور نیز در بازدید از فرمانداری تهران با آنها دیداری داشت.

انتهای پیام

کد N1076896

وبگردی