آفتاب

بازدید جهانگیری از پروژه های سازمان منطقه آزاد کیش

بازدید جهانگیری از پروژه های سازمان منطقه آزاد کیش

معاون اول رئیس جمهور در جریان سفر به استان هرمزگان (جزیره کیش) از چند پروژه عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در جریان سفر یک روزه خود به استان هرمزگان (جزیره کیش) از تعدادی از پروژه‌های عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش بازدید کرد و از نزدیک در جریان روند تکمیل این پروژه‌ها قرار گرفت.

جهانگیری از بندرگاه تجاری کیش و ترمینال این بندرگاه، پروژه تصفیه خانه ده‌هزار مترمکعبی شمال جزیره کیش، ترمینال بین‌المللی جدید فرودگاه بین‌المللی کیش و پروژه نیروگاه برق و آب جنوبی جزیره کیش بازدید کرد.

به گزارش ایسنا ترمینال مسافربری بندرگاه کیش دارای ظرفیت پذیرش روزانه سه هزار و پانصد مسافر است. این ساختمان در سه طبقه و شامل فضاهای اداری، سالن وی آی پی،‌ بانک،‌ باجه فروش بلیط ،‌گمرک فروشگاه و ... در دست احداث است.

پروژه تصفیه‌خانه ده هزار مترمکعبی شمال جزیره کیش با هدف تسویه فاضلات شمال جزیره و تامین بخشی از آب مورد نیاز فضای سبز طراحی شده است. برآورد هزینه این پروژه نیز 210 میلیارد ریال است.

بر اساس این گزارش ترمینال جدید فرودگاه بین‌المللی کیش نیز با برآورد هزینه اولیه 2 هزار میلیارد ریال در دست احداث است. با ساخت این ترمینال و بهره برداری از آن ظرفیت فرودگاه بین‌المللی کیش به 4 میلیون و 400 هزار مسافر افزایش می‌آید.

انتهای پیام

کد N1076878

وبگردی