آفتاب

افغانستان و لتونی توافقنامه حمل و نقل هوایی امضا می کنند

افغانستان و لتونی توافقنامه حمل و نقل هوایی امضا می کنند

اداره هوانوردی افغانستان و وزارت حمل و نقل لتونی توافقنامه خدمات حمل و نقل هوایی امضا می کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از «خبرگزاری آوا»، «حامد ظاهر» رئیس اداره هوانوردی افغانستان در دیدار با «دینس مری رندس» معاون وزارت حمل و نقل لتونی درمورد امضای توافقنامه خدمات حمل و نقل هوایی بین دو کشور بحث و تبادل نظر کرد.

در این نشست دو طرف پیرامون مسایل مربوط به  حمل و نقل هوایی از جمله ارایه خدمات هواپیمایی بین دو کشور بحث و تبادل نظر کردند.

رئیس اداره هوانوردی افغانستان به معاون حمل و نقل لتونی اطمینان داد که افغانستان به عنوان عضو جامعه جهانی در بخش حمل و نقل هوایی به گسترش فعالیت های هوانوردی در عرصه بین المللی علاقمند است .

دینس مری رندس گفت: کشورش علاقه دارد تا در بخش حمل و نقل هوایی با افغانستان وارد همکاری بهتر و نزدیکتر شود. لتونی آمادگی دارد تا توافقنامه ای را در بخش ارایه خدمات حمل و نقل هوایی با افغانستان امضا کند.

وی افزود : لتونی برای آموزش پرسنل اداره هوانوردی افغانستان نیز آماده همکاری است.

گفتنی است که پیش نویس متن توافقنامه خدمات حمل و نقل هوایی بین افغانستان و لتونی از سوی اداره هوانوردی افغانستان آماده شده و با هدف طی شدن مراحل قانونی به وزارت خارجه فرستاده شده است. در حال حاضر هیچ پروازی بین افغانستان و لتونی انجام نشده و انتظار می رود با نهایی شدن این توافقنامه خدمات حمل و نقل هوایی، خطوط هوایی بین دو کشور بازگشایی شود.

کد N1076855

وبگردی