آفتاب
مدیرعامل صحا مطرح کرد؛

آیین نامه سرمایه‌گذاری ریسک پذیر صنایع الکترونیک در انتظار تصویب

آیین نامه سرمایه‌گذاری ریسک پذیر صنایع الکترونیک در انتظار تصویب

مدیرعامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک (صحا) از اجرای آیین نامه سرمایه گذاری ریسک پذیر این صندوق، پس از تصویب در هیات دولت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی وحدت در جمع فعالان صنعتی و دانشگاهی حوزه صنعت الکترونیک که در محل پارک علم و فناوری استان فارس برگزار شد، با اشاره به گسترگی حوزه صنایع الکترونیک و پیشتازی این صنعت در میان صنایع نوین کشور گفت: برغم پتانسیلی که در کشور وجود دارد تنها ۳ درصد از تولیدات صنعتی کشور مربوط به حوزه الکترونیک است که تاسیس شرکت های دانش بنیان متشکل از فارغ التحصیلان، دانشجویان و اساتید این رشته، می تواند گامی موثری برای تقویت حوزه صنایع الکترونیک کشور باشد.

مدیرعامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک با اشاره به ریسک پذیر بودن فعالیت های حوزه الکترونیک افزود: حمایت و تامین مالی فعالیت های جسورانه شرکت های حوزه صنایع الکترونیک در جهت خودکفایی این بخش از صنعت کشور یکی از الزامات این حوزه است که باید به آن توجه ویژه ای شود، در این زمینه آیین نامه سرمایه گذاری ریسک پذیر تدوین و با همکاری وزارتخانه های علوم، تحقیقات و فناوری، ارتباطات و فناوری اطلاعات، نیرو، امور اقتصادی و دارایی، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و سازمان مدیریت و برنامه ریزی در مجمع عمومی صحا تصویب شد.

وی ادامه داد: این آیین نامه برای تصویب نهایی به هیات دولت ارسال شده است که امیدواریم هر چه سریعتر بتوان آن را اجرایی کرد.

وحدت با بیان اینکه اعطای تسهیلات مالی و صدور ضمانت نامه دو فعالیت اصلی صحا به شمار می رود، گفت: تسهیلات مالی صندوق تا سقف ٣٠ میلیارد ریال با نرخ کارمزد بین ٦ تا ١٨ درصد بسته به سطح فناوری و نوع فعالیت متغیر است که با اولویت تولید داخل، ایجاد اشتغال، صادرات و فناوری های نوین اعطا می شود.

وی افزود: ضمانت نامه های صندوق بدون اخذ سپرده و با کارمزدی کمتر از سیستم بانکی برای شرکت در مناقصه و مزایده، حسن انجام تعهدات و فعالیت های گمرکی صادر می شود.

وی با اشاره به بسته ویژه صندوق برای حمایت سریع و آسان از شرکت های حوزه صنایع الکترونیک گفت: تجهیز آزمایشگاههای تخصصی و مرجع، اخذ تاییدیه های داخلی و بین المللی، آموزش های تخصصی کوتاه مدت، تحقیقات کاربردی و توسعه بازار و شرکت در نمایشگاه های داخلی و خارجی از جمله تسهیلات ویژه صحا است تا شرکت های متقاضی به سهولت اقدام به اخذ تسهیلات ارزان قیمت کنند.

کد N1076772

وبگردی