آفتاب

پلیس داعش در لیبی کار خود را آغاز کرد

پلیس داعش در لیبی کار خود را آغاز کرد

تروریست‌های وابسته به داعش در لیبی در تازه‌ترین ویدئوی خود، نیروهای پلیس این گروه را به نمایش گذاشتند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه دیلی میل، گروه تروریستی داعش یک ویدیوی تبلیغاتی جدید از کشور لیبی منتشر کرده که نشان می‌دهد نیروی پلیس تشکیل شده توسط این تروریست‌ها در لیبی در حال گشت زنی در شهر سرت است.

در این ویدیو ما شاهد یک واحد پلیس منسوب به داعش هستیم که ملبس به یونیفرم‌های یک شکل هستند و سوار بر خودروهای وانت پلیسی که علائم کامل پلیس نظیر چراغ‌های چشمک‌زن و بلندگوی پخش آژیر پلیس هستند، دیده می‌شوند.

شهر سرت در مرکز لیبی عمدتا از ژوئن 2015 تاکنون در کنترل گروه‌های افراط‌گرایی که پایتخت قبلی خود یعنی شهر درنه را از دست دادند، بوده است.

داعش به دنبال آن است که در این ویدیوی تبلیغاتی جدید خودرا در حال ساخت یک دولت واقعی در لیبی نشان دهد. داعش در حالی دامنه کنترل خود در لیبی را گسترش می‌دهد که غرب تنها نظاره‌گر اقدامات داعش در این کشور است. از زمان سقوط دولت معمر قذافی در لیبی نظم و قانون در این کشور از بین رفته و لیبی تبدیل به محل جولان گروه های شبه نظامی شده است.

در ویدیوی جدید این گونه جلوه داده می‌شود که شهر سرت در کنترل داعش کارکرد خوبی داشته و همه چیز در این شهر عادی است و شهروندان مشغول خرید در خیابانها هستند و برق سراسری در این شهر بدون هیچ مشکلی جریان دارد.

در این ویدیو همه اعضای داعش مسلح به مسلسل کلاشنیکوف بوده و به منظور عدم فاش شدن هویتشان نقاب به صورت دارند.

اخیرا رسانه‌های لیبیایی گزارش دادند بسیاری از نیروهای داعش در شهر سرت شبه نظامیان خارجی هستند که اغلب از سوریه و شرق آفریقا به این کشور آمده‌اند.

انتهای پیام

کد N1076571

وبگردی