آفتاب

انصارالله یمن اهداف مهمی را در "جیزان" عربستان موشک‌باران کردند/تلاش غرب برای توقف جنگ

انصارالله یمن اهداف مهمی را در "جیزان" عربستان موشک‌باران کردند/تلاش غرب برای توقف جنگ

وزارت دفاع یمن اعلام کرد که ارتش و کمیته‌های مردمی با موشک بالستیک قاهر1 شرکت آرامکو در جیزان عربستان را هدف قرار دادند. همزمان نیز منابع یمنی اعلام کردند که انصارالله طی چند ساعت گذشته مناطق اطراف شهر الخوبه عربستان را با بیش از 70 موشک و خمپاره هدف قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری یمنی سبأ، در حالی که وزارت دفاع یمن اعلام کرده که ارتش و کمیته‌های مردمی با موشک بالستیک قاهر1 شرکت آرامکو در جیزان عربستان را هدف قرار داده‌اند، منابع عربستانی مدعی شدند که سامانه دفاعی این کشور این موشک را رهگیری کرده و مانع رسیدن آن به هدف خود شده است.

همچنین ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به یک پایگاه نظامی در منطقه الغاویه جیزان حمله کرده و کنترل آن را به طور کامل در دست گرفتند. آن ها به مقادیر زیادی سلاح و تجهیزات نیروهای عربستانی دست یافتند.

از سوی دیگر ارتش و کمیته‌های مردمی یمن که در پی نقض آتش بس توسط ائتلاف عربستان حملات خود را علیه پایگاه‌های این کشور تشدید کرده‌اند، با بیش از 70 موشک و خمپاره مناطق اطراف شهر الخوبه در جیزان عربستان را بمباران کردند.

به گفته منابع نظامی یمنی، این عملیات در راستای گام نخست عملی کردن گزینه‌های استراتژیک علیه ائتلاف متجاوز صورت می‌گیرد.

این عملیات‌ها پس از آن رخ می‌دهد که ارتش یمن اعلام کرد: 300 هدف نظامی و حیاتی عربستان در تیررس موشک‌های آن‌هاست.

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در ادامه عملیات خود فرودگاه جیزان را نیز بمباران کردند.

در حملات ائتلاف متجاوز عربی به مناطق مختلف یمن نیز 11 تن کشته و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند.

حملات متقابل ارتش یمن و ائتلاف متجاوز عربی در حالی ادامه دارد که پیش بینی می‌شود سازمان ملل تمدید آتش بس در یمن را به طور رسمی اعلام کند.

به گفته منابع دیپلماتیک عربی، تعدادی از کشورهای عضو شورای امنیت به ویژه آمریکا بر تمامی طرف‌های درگیری یمنی فشار می‌آورند تا جنگ را متوقف کنند.

به گفته این منابع، واشنگتن با برخی کشورهای ائتلاف عربی به ویژه عربستان و امارات برای برقراری آتش بس دائم در یمن تماس گرفته است.

انتهای پیام

کد N1076420

وبگردی