آفتاب
استاندار کرمانشاه:

دولت تدبیروامید نگاهی توسعه‌محور به روستاها دارد

دولت تدبیروامید نگاهی توسعه‌محور به روستاها دارد

استاندار کرمانشاه گفت: اگرچه بعد از انقلاب نگاهی توسعه محور به روستاها وجود داشته، اما در دولت تدبیر و امید این نگرش بسیار جدی‌تر شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه کرمانشاه، اسدالله رازانی در نشست کارگروه تخصصی توسعه روستایی و عشایری استان با اشاره به اراده و عزم دولت یازدهم در تحقق توسعه پایدار روستایی، افزود: مدیریت ارشد استان کرمانشاه نیز مصمم است تا با ارائه خدمات شایسته به روستاییان و فراهم کردن زمینه ایجاد اشتغال در این نواحی، نه تنها باعث ماندگاری روستائیان در زادگاه خود شود، بلکه بستر مهاجرت معکوس از شهر به روستا را فراهم سازد.

وی اظهار کرد: باید با کار کارشناسی و مطالعاتی و انجام نظرسنجی‌ها و نیاز سنجی‌ها مهمترین خواست، انتظارات و مشکلات مردم روستاهای استان احصاء گردد تا دلایل عمده تخلیه شدن برخی روستاها از جمعیت شناسایی شود.

رازانی گفت: همه دستگاه‌های اجرایی استان وظیفه دارند نسبت به ارائه خدمات ارزنده به روستائیان به عنوان بخشی مهم و عظیم از ساختار جمعیت استان اقدام کنند و در این راستا یاریگر مسئولان امور روستایی استان باشند .

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: همه برنامه های توسعه محور برای روستاها از حمایت استانداری بهره مند خواهد بود و ضروری است که مسئولان و مدیران با الگوبرداری از کشورهای موفق و استفاده از فضای مجازی برای دستیابی به برنامه‌های این کشورها، الگوهای مناسب توسعه ای را برای روستاهای استان تعریف کنند.

رییس کارگروه تخصصی توسعه روستایی و عشایری استان کرمانشاه اظهار کرد: نشست هایی که با موضوعات توسعه روستاها برگزار می شود باید با بررسی چالش ها و مشکلات باشد و از حالت صوری و فرمالیته خارج شوند .

رازانی گفت: با توجه به حادثه خیز بودن مناطق روستایی استان کرمانشاه، بیمه حوادث و منازل روستائیان به خصوص در برابر حوادثی چون سیل، زلزله، طوفان، آتش سوزی و صاعقه یک ضرورت است و شرکت بیمه ایران به عنوان متولی این برنامه باید با جدیت این برنامه را عملیاتی سازد.

انتهای پیام

کد N1076391

وبگردی