آفتاب
اجمالی/نوبخت در نشست خبری:

مصوبه اخیر آمریکا شبهه ناک و مردود/ نرخ تورم زیر ۱۱ درصد می شود

مصوبه اخیر آمریکا شبهه ناک و مردود/ نرخ تورم زیر ۱۱ درصد می شود

سخنگوی دولت گفت: پیش بینی ما برای نرخ رشد اقتصادی برای سال آینده ۶ تا ۵ درصد است و نرخ تورم به زیر ۱۱ درصد تقلیل پیدا خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد باقر نوبخت در نشست خبری امروز خود خبر از نهایی شدن بودجه ۹۵ در هیات دولت داد و گفت: از ۲۶۷ هزار میلیارد تومان منابع عمومی بودجه ۹۵، ۶۶ هزار میلیارد تومان آن از محل فروش نفت تامین می شود و ۲۰۱ هزار میلیارد تومان دیگر منابعی که در قانون بودجه مشخص خواهد شد تامین می شود.

نرخ دلار در بودجه ۹۵، ۲۹۹۷ تومان تعیین شد

وی همچنین با بیان اینکه نرخ تسعیر بین ریال و دلار ۲۹۹۷ تومان تعیین شد، گفت: دولت با این نرخ نشان داد که به دنبال افزایش قیمت ارز نیست.

هر ماه ۶ هزار و ۴۲۹ دستگاه تاکسی از رده خارج و خودروهای جدید جایگزین می کنیم

سخنگوی دولت ادامه داد: از ۳۲۵ هزار دستگاه تاکسی که در حال فعالیت هستند ۱۱۲ هزار دستگاه جزو تاکسی های فرسوده محسوب می شوند که هدف گذاری ما برای بهمن ۹۴ تا بهمن ۹۵ جایگزینی ۹۰ هزار دستگاه است.

نوبخت افزود: هر ماه ۶ هزار و ۴۲۵ دستگاه را از رده خارج می کنیم و خودروهای جدید جایگزین آنها خواهد شد.

پیش بینی نرخ رشد ۶ درصدی برای سال ۹۵/ نرخ تورم به زیر ۱۱ درصد می رسد

وی همچنین گفت: پیش بینی ما برای نرخ رشد اقتصادی برای سال آینده ۶ تا ۵ درصد است و نرخ تورم به زیر ۱۱ درصد تقلیل پیدا خواهد کرد.

سخنگوی دولت همچنین در واکنش به طرح اخیر کنگره آمریکا گفت: براساس یک برنامه زمان بندی مقدمات اجرایی شدن برجام صورت گرفت که یکی از آنان بسته شدن پرونده پی ام دی بود.

نوبخت با بیان اینکه برجام مسیر خود را براساس این برنامه زمان بندی طی می کند گفت: یک سری اقدامات ما باید انجام دهیم و یک سری اقدامات هم طرف مقابل طبق برنامه باید انجام دهد.

مصوبه اخیر کنگره آمریکا شبهه ناک و مردود است/ اجرای برجام منوط بر خوشبینی نیست

وی افزود: در این میان یکی از ارکان قدرت در آمریکا که تلاش می کند این توافق صورت نگیرد این طرح را تصویب کرد و ما هر اقدامی که شبهه ناک و یا مردود باشد مانند بحث روادید اقدامات خود را متناسب با رفتار طرف مقابل تعیین می کنیم.

سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه پیشرفت در ارای برجام منوط بر خوشبینی نیست گفت: دیوار تحریم ها فرو ریخته و اجماع جهانی بر علیه ایران برخلاف خواست آمریکا از بین رفته است و ما هیچ نگرانی از این دست اقدامات نداریم چراکه رفتارمان هماهنگ با رفتار طرف مقابل است.

ادامه دارد...

 

 

 

کد N1076366

وبگردی