آفتاب

وزیر خارجه ترکیه روسیه را به کشتن غیرنظامیان سوری متهم کرد

وزیر خارجه ترکیه روسیه را به کشتن غیرنظامیان سوری متهم کرد

وزیر امور خارجه ترکیه، روسیه را به کشتن بیش از 600 غیرنظامی در سوریه از زمان آغاز حملات هوایی در این کشور در ماه سپتامبر متهم کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری حریت، مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه در بیانیه‌ای کتبی اعلام کرد، عملیات‌های روسیه جان بیش از 600 غیر نظامی را گرفته است که 150 تن از آنان کودک بوده‌اند.

وی گفت: آمار تلفات غیر نظامیان در اثر حملات روسیه بیش از 600 تن است. برخی از سازمان‌ها میزان تلفات را حدود 800 تن اعلام می‌کنند. ما می‌خواهیم جهان بداند که بیش از 150 تن از آنان کودک بودند.

وی افزود: حدود 200 تن از 600 غیرنظامی که تاکنون کشته‌ شدند، در جریان حملات هوایی بیستم دسامبر در استان ادلب واقع در شمال غربی سوریه جان باختند.

رئیس دستگاه دیپلماسی ترکیه در ادامه روسیه را به اجرای این حمله متهم کرد.

در این بیانیه چاووش اوغلو مدعی شد که روسیه عمدتا مخالفان "میانه‌رو" را در سوریه هدف قرار می‌دهد. این در حالی است که دیده‌بان حقوق بشر سوریه گفت که در جریان حمله هوایی روسیه 36 تن در ادلب جان باختند و بیشتر تلفات از اعضای گروه شورشی جیش الفتح بودند که ائتلافی از القاعده سوریه، جبهه تروریستی النصره و احرار الشام است.

وزیر امور خارجه ترکیه در ادامه ادعاهای خود گفت که روسیه تاکنون حدود 4000 حمله هوایی انجام داده که در 90 درصد مواقع هدف آن هدف گرفتن مخالفان "میانه‌رو" بوده است.

انتهای پیام

کد N1076171

وبگردی