آفتاب
به همت رایزنی فرهنگی ایران؛

آئین شب یلدا در اتریش گرامی داشته شد

آئین شب یلدا در اتریش گرامی داشته شد

مراسم شب یلدا به همت اداره کل ایرانیان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در اتریش برگزار شد.

محمدرضا وصفی رایزن فرهنگی ایران در اتریش با اعلام این خبر به خبرنگار مهر گفت: این مراسم در سالن بو علی سینای وین با حضور جمع گسترده‌ای از علاقمند آن به فرهنگ ایرانی برگزار شد و شامل اجرای موسیقی، شاهنامه خوانی، مناجات خوانی، حافظ خوانی و شرح علمی شب یلدا توسط یکی از پژوهشگران اخترشناسان به زبان آلمانی بود.

به گفته وی در ابتدای این مراسم، گروه موسیقی سنتی مهر پارس نواهایی از موسیقی سنتی و مقامی کشورمان را اجرا کرد و سپس مراسم شاهنامه خوانی و مناجات خوانی با حضور دو تن از هنرمندان کشورمان برگزار شد.

در این مراسم بسیاری از فرهیختگان و اهل فرهنگ اتریشی نیز حضور داشتند. همچنین یکی از اساتید نجوم گزارشی علمی را در موقعیت کره زمین و گردش آن و در ارتباط با فلسفه شبب یلدا ارائه کرد. یکی از ایرانیان هم به زبان آلمانی در خصوص جایگاه یلدا در آیین و فرهنگ ایرانی، به ایراد سخن پرداخت.

وصفی همچنین با اشاره به همزمانی مراسم شب یلدا با ولادت حضرت حجت (عج) و نیز شب ازدواج حضرت خدیجه و پیامبر رحمت (ص) گفت: این مراسم به همت اداره کل ایرانیان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در اتریش برگزار شد و حضور جمع زیادی از فرهیختگان ایرانی ساکن اتریش در آن، قابل توجه بود.

کد N1075965

وبگردی