آفتاب
رییس دانشگاه تهران:

تا تحقق کامل وحدت حوزه و دانشگاه فاصله زیادی داریم

تا تحقق کامل وحدت حوزه و دانشگاه فاصله زیادی داریم

رییس دانشگاه تهران اثرات ماندگار شهید مفتح را دلیل بزرگداشت او بعد از گذشت 38 سال از شهادتش دانست.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمود نیلی احمدآبادی در مراسم گرامی‌داشت سالروز شهادت شهید مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه اظهار کرد: 36 سال از شهادت این مرد بزرگ می‌گذرد اما همچنان یاد شهید مفتح را گرامی می‌داریم و دانشگاه تهران به وجود چنین استادی افتخار می‌کند که این ناشی از علم، سلوک و اثرات ایشان است.

وی افزود: اگر کسی اثر ماندگار نداشته باشد مردم زود او را فراموش می‌کنند اما وقتی خاطره کسی ماندگار می‌شود به ویژه در جامعه علمی به این معنی است که او آثار ماندگار داشته است.

رییس دانشگاه تهران ادامه داد: پیش از انقلاب راهپیمایی قیطریه اولین راهپیمایی بزرگ مردمی بود که برگ جدیدی را در انقلاب رقم زد و از همان زمان شهید مفتح را نشان کردند و هدف قرار دادند تا ایشان را به شکل فیزیکی حذف کنند.

نیلی احمدآبادی اضافه کرد: شهید مفتح در دانشکده الهیات اثرات زیادی داشتند. ایشان یک مدیر تعامل‌گرا و روحانی روشنفکر بود که همه عقاید را تحمل می‌کرد و اجازه بیان عقاید را می‌داد و به طور علمی به گسترش اسلام کمک می‌کرد.

وی با اشاره به اینکه به شهادت رساندن شهیدان مفتح، مطهری و بهشتی به شکل گزینشی صورت گرفته تاکید کرد: هر سه بزرگوار کاملا دانشگاه، فضای بین المللی و حوزه را می‌شناختند و صاحب تفکر بودند به ویژه شهید مفتح و شهید بهشتی مدیر اجرایی شناخته شده نبودند بلکه شخصیت فکری بودند. البته شهید بهشتی علاوه بر صاحب فکر بودن یک مدیر اجرایی قوی بود.

رییس دانشگاه تهران با بیان اینکه تا تحقق کامل وحدت حوزه و دانشگاه فاصله زیادی وجود دارد گفت: حضور شخصیت‌هایی مثل شهید مفتح و شهید مطهری دستیابی به این هدف را آسان‌تر می‌کرد اما در همین شرایط هم شرط وحدت حوزه و دانشگاه و استفاده از این ظرفیت همگرا شدن این دو نهاد علمی است.

وی همچنین گفت: زمانی که تفکراتی مثل داعش در جهان مطرح است ما به افرادی نیاز داریم که با تصویر غلطی که از اسلام ارائه می شود مقابله کنند.

نیلی در پایان با اشاره به ظرفیت موجود در دانشکده الهیات این دانشکده را منحصر به فرد توصیف کرد و گفت که دانشکده الهیات ارتباط نزدیکی با حوزه دارد و باید همکاری و تبادل بیشتری صورت گیرد.

به گزارش ایسنا در ابتدای این مراسم محمد مهدی مفتح نماینده مردم تویسرکان در مجلس و فرزند شهید مفتح نیز در سخنانی گفت: امام (ره) فرمودند که ائتلاف بین دو قشر دانشجو و حوزوی به معنی ائتلاف همه ملت است.

وی وحدت و تبعیت از رهبری نظام را رمز پیروزی انقلاب عنوان و تاکید کرد: اگر دانشگاهی و حوزوی با یکدیگر وحدت کنند می‌توانند تاثیرات شگرفی داشته باشند و دانشکده الهیات نیز جایگاه والایی در این زمینه دارد و امیدواریم بتواند رسالت بزرگ خود را در راه تحقق هرچه بیشتر این آرمان به عنوان آرمان بلند امام به انجام برساند.

مفتح در پایان خواستار توجه به محل شهادت شهید مفتح در دانشکده الهیات شد.

انتهای پیام

کد N1075667

وبگردی