آفتاب

برگزاری اجلاس سازمان پیمان امنیت مشترک به میزبانی ولادیمیر پوتین

برگزاری اجلاس سازمان پیمان امنیت مشترک به میزبانی ولادیمیر پوتین

نشست رهبران سازمان پیمان امنیت مشترک (CSTO) امروز(دوشنبه) به میزبانی روسیه در شهر مسکو برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه امروز در سخنرانی در آغاز اجلاس سران کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت مشترک در شهر مسکو گفت، در جریان این اجلاس درباره تغییرات در ساختار داخلی این سازمان و اقدامات مشترک آینده بحث می‌شود.

رهبران کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت مشترک که علاوه بر روسیه شامل ارمنستان، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان و تاجیکستان نیز می‌شود در این اجلاس حضور پیدا کردند.

اعضای این سازمان یک نیروی واکنش سریع مشترک تشکیل داده‌اند که تا کنون چندین رزمایش نظامی برگزار کرده هر چند که تعداد نیروهای آن چندان زیاد نیست.

ولادیمیر پوتین امروز در حاشیه این اجلاس دیدارهایی با آلکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس، آلمازبک آتامبایف، رئیس جمهور قرقیزستان و نورسلطان نظربایف، رئیس جمهور قزاقستان داشت.

رئیس جمهور روسیه همچنین قرار است اواخر امروز بعد از اجلاس سران سازمان پیمان امنیت مشترک در یک نشست اتحادیه اقتصادی اوراسیا در شهر مسکو شرکت کند. این اتحادیه نیز متشکل از اعضای سازمان پیمان امنیت مشترک به استثنای تاجیکستان است.

پیش از اجلاس امروز سران سازمان پیمان امنیت مشترک، یوری اوشاکوف، دستیار رئیس جمهور روسیه با اعلام این که قرار است رهبران شرکت کننده در این اجلاس بیانیه‌ای در زمینه مبارزه با تروریسم تصویب کننداظهار کرد، مسائل اوکراین و ترکیه نیز در اجلاسهای امروز مورد بررسی قرار می‌گیرد.

قرار است رئیس جمهور روسیه بعد از برگزار اجلاس‌های امروز در کنفرانسی خبری، نتایج این دو اجلاس را به خبرنگاران شرح دهد.

انتهای پیام

کد N1075622

وبگردی