آفتاب
قشقاوی در کمیسیون امنیت‌ملی مطرح کرد

اقامه دعوی در دادگاههای عربستان در دستور کار وزارت خارجه

اقامه دعوی در دادگاههای عربستان در دستور کار وزارت خارجه

جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با حضور قشقاوی و اوحدی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در جلسه امروز این کمیسیون که با حضور قشقاوی معاون کنسولی وزارت خارجه و اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت برگزار شد موضوع حادثه منا و اقداماتی که تاکنون انجام گرفته است بررسی شد.

در این جلسه قشقاوی با ذکر بعضی از اقداماتی که تاکنون انجام شده است اظهار کرد: 4 شیوه به لحاظ حقوقی برای پیگیری حادثه منا وجود دارد. که این 4 شیوه عبارتند از ارجاع به مجامع بین‌المللی، اقامه دعوی در دیوان بین‌المللی کیفری، اقامه دعوی در دادگاههای داخلی و اقامه دعوا در دادگاههای عربستان که در حال حاضر گزینه آخر در دستور کار است.

رئیس سازمان حج و زیارت نیز با ارائه گزارشی درباره‌ی پیگیری‌هایی که تاکنون توسط این سازمان درباره‌ی فاجعه منا انجام شده است گفت: در حال حاضر در حال پیگیری تعیین تکلیف 10 نفر دیگر، حل مساله دیه جانباختگان، مستند سازی از حادثه منا و حل مشکلات همه خانواده‌های حادثه دیده هستیم.

در این جلسه همچنین 7 نفر از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی (شفیعی، آصفری، احمدی، جوکار، نعیمی رز، اسماعیلی و دواتگری) به عنوان اعضای کمیسیون مشترک بررسی لایحه یک فوریتی شفاف سازی منابع مالی و هزینه‌های انتخاباتی داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری مجلس شورای اسلامی وشوراهای اسلامی انتخاب شدند.

همچنین در این جلسه اقدام آمریکا در وضع قانون صدور ویزا برای کسانی که به ایران سفر کرده‌اند از طرف کمیسیون امنیت ملی نقض برجام شناخته شده و محکوم شد و از وزارت خارجه خواسته شد اقدام متقابل و متناسبی را انجام دهند.

انتهای پیام

کد N1075586

وبگردی