آفتاب
قائم‌مقامی:

«خبرگان» حلقه واسط مردم و رهبری است

«خبرگان» حلقه واسط مردم و رهبری است

رئیس سابق مرکز اسلامی هامبورگ که برای ثبت‌نام در انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان به ستاد انتخابات کشور آمده بود، گفت: جایگاه مجلس خبرگان بر اساس آنچه در قانون آمده حلقه واسط بین مردم و رهبری است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت الاسلام والمسلمین عباس قائم‌مقامی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اینکه مجلس خبرگان دو وظیفه دارد. یک وظیفه تاریخی و مقطعی دارد که باید رهبر را انتخاب کند و یک وظیفه تداومی هم دارد که بر اساس آن اعتماد و مقبولیت عمومی را به بدنه جامعه نسبت به رهبری انتقال می‌دهد که این کارکرد بسیار مهم است.

وی افزود: یک مجلس خبرگان کارآمد همانطور که حضرت امام خمینی (ره) فرمودند می‌تواند به تقویت رهبری بیانجامد همچنین می‌تواند مقبولیت نسبت به مقام رهبری را ارتقاء دهد.

قائم‌مقامی همچنین درباره ضرورت حضور جوانان در مجلس خبرگان رهبری، خاطرنشان کرد: بزرگوارانی که در مجلس خبرگان سالمند هستند جزء سرمایه‌های جامعه ما محسوب می‌شوند و نباید اینگونه باشد که با عنوان کردن جوان‌گرایی خودمان را از این سرمایه‌ها محروم کنیم. با این وجود نباید مانع حضور جوانان در مجلس خبرگان شد چون اعضای خبرگان فعلی وقتی مسئولیت‌های مهم را بر عهده داشته‌اند جوان بودند.

وی درباره امکان حضور بانوان در مجلس خبرگان رهبری هم گفت: تلقی من از قانون این است که حضور بانوان در مجلس خبرگان منعی ندارد.

انتهای پیام

کد N1075318

وبگردی