آفتاب
عراقچی:

در روزهای حساسی به سر می بریم/تعهد کتبی کری نگرانیها را برطرف کرد

در روزهای حساسی به سر می بریم/تعهد کتبی کری نگرانیها را برطرف کرد

معاون وزیرخارجه گفت:کری نامه ای به ظریف نوشت و تعهد حقوقی کتبی داد که مانع خلل در اجرای برجام خواهیم شد و به نظرمان تعهد آقای کری برای رفع نگرانی درباره ایجاد خلل در اجرای برجام کافی است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید عباس عراقچی با حضور در بخش خبری ساعت ۱۴ شبکه اول سیما درباره قانون جدید کنگره آمریکا مبنی بر لزوم درخواست ویزا توسط سفرکنندگان به ایران در کشورهایی که پیش از این ورودشان به آمریکا بدون نیاز به ویزا بوده است، گفت: ما در حال نزدیک شدن به موعد اجرای نهایی برجام هستیمو خیلی از مسائل ریز و جزئی توسط کارشناسان ما در حال بررسی و نهایی شدن است و حقیقتا روزهای سخت و نفس گیری را سپری می کنیم.

رئیس ستاد پیگیری اجرای برجام گفت: در این شرایط طبعا مخالفان توافق هسته ایران و ۱+۵ که نتوانستند مانع انجام این توافق شوند بیکار ننشسته اند و آخرین اقدامشان ورود بندی به قانون بودجه ۲۰۱۶ آمریکا بود تا به نحوی مانع اجرای برجام شوند.

وی افزود: دیروز جان کری نامه ای به آقای ظریف نوشت و تعهد حقوقی کتبی داد که مانع خلل در اجرای برجام خواهیم شد. در حقوق بین الملل امضای دو مقام هر کشور یعنی رئیس جمهور و وزیر خارجه برای هر کشوری الزام آور است.

عراقچی تاکید کرد: به نظرمان تعهد آقای کری برای رفع نگرانی درباره ایجاد خلل در اجرای برجام کافی است.

کد N1075255

وبگردی