آفتاب
عزیزی:

امیدواریم با رفع تحریم‌ها گشایش اقتصادی و معیشتی فراهم شود

امیدواریم با رفع تحریم‌ها گشایش اقتصادی و معیشتی فراهم شود

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس ابراز امیدواری کرد که به تبع رفع تحریم‌ها پس از مذاکرات هسته‌ای و توافق برجام گشایش اقتصادی و معیشتی برای جامعه فراهم شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، عبدالرضا عزیزی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس از عملکرد دولت تدبیر و امید در خصوص منویات رهبری و پاسخ به مطالبات جامعه قدردانی کرد و گفت: امیدواریم به تبع رفع تحریم‌های ظالمانه و چندین ساله که حاصل پایمردی شجاعانه فرزندان ملت ایران اسلامی خصوصاً آقای ظریف در مذاکرات هسته‌ای و توافق برجام است، گشایش اقتصادی و معیشتی نیز حاصل شود.

وی تصریح کرد: علیرغم همه مشکلات نظیر تورم و رکود اقتصادی، کاهش درآمدها، افزایش هزینه، معضل اشتغال، فاصله طبقاتی، عدم توازن حقوق بازنشستگان با کارمندان و کارگران و مستمری‌ بگیران بهزیستی و... صبوری مردم و ازخودگذشتگی آنان قابل توصیف نیست.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس ضمن قدردانی از تدوین و اجرای طرح سلامت، گفت: لازم است از مسئولان امر علاوه بر اجرای طرح تحول سلامت در خصوص پوشش همگانی بیمه سلامت توسط سازمان بیمه سلامت تشکر کنم.

نماینده مردم شیروان در مجلس از وزارت کشور و نهادهای امنیتی در برگزاری مراسم اربعین و حفظ امنیت داخلی و مرزها در مقابله با تهدیدات منطقه تقدیر کرد و افزود: پیشاپیش از وزارت کشور و نهادهای نظارتی به منظور برگزاری انتخاباتی پرشور در جهت تقویت هرچه بیشتر همدلی دولت و آحاد ملت تشکر می‌کنم.

عزیزی به برخی از مسائل حوزه انتخابیه خود اشاره کرد و گفت: لازم است که اصلاح مرزهای بین بخش مرکزی و سرحد شیروان بدون جابجایی نقطه جمعیتی و با بهره‌مندی روستائیان و عشایر در دستور کار وزارت کشور قرار گیرد. همچنین به این موضوع توجه شود که با استفاده از ماده 36 آیین‌نامه قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری قبل از تقسیمات خراسان شمالی، بخش مرکزی شیروان دارای مرز مشترک با ترکمنستان بوده که متأسفانه در زمان تأسیس استان از دسترسی محروم شده است.

وی همچنین خواستار تسریع در تکمیل جاده‌های مرزی و اتصال راه‌های مواصلاتی شد و از وزارت آموزش و پرورش درخواست کرد تا ضمن اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان نسبت به احداث مجتمع رفاهی- پژوهشی شیروان اقدام کند.

نماینده مردم شیروان در مجلس در پایان در تذکری به وزارت جهاد کشاورزی گفت: لازم است تسهیلات کم بهره به متقاضیان اختصاص داده شود و تنظیم صحیح بازار و حفظ ایل و منابع طبیعی هم در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام

کد N1075082

وبگردی